عفونت ایجاد شده توسط فرو رفتن ناخن می تواند بسیار دردناک و ناراحت کننده باشد در ادامه مقاله موثرترین روش های درمانی برای از بین بردن عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت را با شما در میان می گذاریم.

درمان سریع خانگی عفونت ناخن فرو رفته در گوشت انگشت پا

سلامت نیوز: عفونت ایجاد شده توسط فرو رفتن ناخن می تواند بسیار دردناک و ناراحت کننده باشد در ادامه مقاله موثرترین روش های درمانی برای از بین بردن عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت را با شما در میان می گذاریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، گاهی اوقات ناخن به جای این که در حالت عادی رشد کند گوشه اش داخل گوشت فرو رفته و با رشد ناخن گوشت اطراف آن حساس و ملتهب شده و دچار عفونت می شود.

این ناراحتی اغلب به دلیل پوشیدن کفش ها تنگ یا پنچه باریک رخ می دهد. کفش های پاشنه بلند هم می توانند فشار وارده بر انگشتان را افزاش داده و احتمال فرو رفتن ناخن در گوشت انگشت را افزایش دهند.

در مواردی که ناخن ها را به درستی کوتاه نکنید هم احتمال این مشکل وجود دارد. شما باید ناخن هایتان را به صورت مربعی بگیرید نه به صوت گرد تا گوشه های ناخن بیرون از گوشت باقی مانده و داخل انگشت فرو نروند.

عفونت ایجاد شده توسط فرو رفتن ناخن می تواند بسیار دردناک و ناراحت کننده باشد در ادامه مقاله موثرترین روش های درمانی برای از بین بردن عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت را با شما در میان می گذاریم.

درمان عفونت ناخن با پیه گوسفند و حنا

این روش یکی از روش های سنتی و قدیمی ایرانی است که می تواند عفونت جمع شده در اطراف ناخن را بیرون بکشد. حنا دارای خواص ضد میکروب و ضد عفونت است و پیه گوسفند نفوذ خوبی به داخل پوست دارد.

مقداری پیه گوسفند را با دست مالش دهید تا نرم شود و با مقداری حنا مخلوط کرده و ورز دهید تا خمیر یکدستی درست شود این خمیر را روی ناحیه عفونت قرار داده با پلاستیک رویش را بپوشانید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح فردا ترکیب حنا و پیه عفونت جمع شده اطراف ناخن را جذب خود کرده است. در صورت نیاز می توانید یک شب دیگر این درمان را تکرار کنید.


درمان عفونت ناخن فرو رفته در گوشت با پوره سیر

سیر شامل ترکیبی به نام آلیسین است که خواص دارویی دارد و مسئول بوی سیر است. سیر یک ضد عفونی کننده و ترمیم کننده طبیعی است.

در روش اول 1 حبه سیر را پوره کرده با 1 قاشق غذاخوری ویکس مخلوط نمایید و روی عفنت ناخن قرار داده رویش را با پلاستیک پوشانده و بگذارید یک شب بماند. در صورت نیاز می توانید 5 شب دیگر این درمان را تکرار کنید.

در روش دوم برای استفاده از سیر در درمان عفونت فرو رفتن ناخن در انگشت کمی آب گرم کرده و ناخن عفونی شده خود را چند بار داخل آب بگذارید تا نرم شود سپس مقداری گنبه را در پوره سیر زده و زیر ناخن قرار دهید تا عفونت ها را از بین ببرد. می توانید از این روش روزی 2 تا 3 بار استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha