دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 275596

اگر شما هم این روزها موهای تان به دلایل مختلفی مانند رژیم های لاغری، استرس و ... کم پشت شده است، خالی از لطف نیست كه با مفیدترین و موثرترین گیاهان دارویی كه تاثیر معجزه‌آسایی بر رویش مجدد مو، تقویت ریشه و تار مو دارند، آشنا شوید.

گیاهانی که موهایتان را پرپشت می کنند

سلامت نیوز: اگر شما هم این روزها موهای تان به دلایل مختلفی مانند رژیم های لاغری، استرس و ... کم پشت شده است، خالی از لطف نیست كه با مفیدترین و موثرترین گیاهان دارویی كه تاثیر معجزه‌آسایی بر رویش مجدد مو، تقویت ریشه و تار مو دارند، آشنا شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی ایده آل، شاید برای شما هم پیش آمده باشد كه بعد از گرفتن یك رژیم لاغری یا پشت‌سر گذاشتن یك اتفاق پراسترس مانند كنكور یا امتحانات پایان ترم با كم‌پشتی موهای‌تان روبه‌رو شوید. از دست دادن بخشی از مو در این موقعیت‌ها امری طبیعی است.

رژیم‌های لاغری غیرحرفه‌ای كه بدون مشاوره پزشك انجام می‌شود غالبا بدن را با كاهش مواد مغذی مورد نیازش مواجه می‌كند و نخستین بخش‌هایی كه تحت‌تاثیر این كمبود قرار می‌گیرد پوست و موست. استرس هم یكی از عواملی است كه می‌تواند موجب ریزش مو شود. اگر شما هم این روزها چنین موقعیت‌هایی را پشت‌سر گذاشتید، خالی از لطف نیست كه با مفیدترین و موثرترین گیاهان دارویی كه تاثیر معجزه‌آسایی بر رویش مجدد مو، تقویت ریشه و تار مو دارند، آشنا شوید.

تقویت مو با روغن ریشه باباآدم

این ریشه غذارسانی به موها را تقویت می‌كند.ریشه باباآدم از زمان‌های دور به عنوان یكی از بهترین گیاهان دارویی برای تقویت و رشد مو مطرح بوده و درمانگران سنتی در كشورهایی مثل هند، چین و ایران استفاده از آن را برای درمان ریزش مو و چربی پوست سر به مراجعان خود توصیه می‌كنند. ساده‌ترین روش استفاده از گیاه ریشه باباآدم این است كه عصاره آن را از فروشگاه عرضه گیاهان دارویی تهیه كنید و با آن پوست و موی سر را ماساژ دهید. یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های عصاره ریشه ‌باباآدم این است كه موجب بهبود جریان گردش خون در ناحیه سر و پوست می‌شود. به این ترتیب با بهبود خون‌رسانی به ریشه موها فولیكول‌های مو بهتر تغذیه می‌شوند و ضمن تقویت شدن رشد بهتری پیدا می‌كنند. ماساژ این عصاره در عین حال مانع ریزش مو می‌شود و استفاده از آن سه تا چهار بار در طول هفته اثرات چشمگیری دارد.

تقویت مو با آلو‌ورا + نارگیل + گندم

این ترکیب یك شامپوی گیاهی جدید است. اگر احساس می‌كنید مدتی است ریزش موهای‌تان بیشتر شده و باید مراقبت بیشتری از آنها داشته باشید این شامپوی گیاهی را تجربه كنید. نگران نباشید نباید برای خرید این شامپو از این داروخانه به آن داروخانه سر بزنید. به‌راحتی می‌توانید این شامپوی تقویت‌كننده را در منزل تهیه كنید. برای تهیه این شامپو به یك‌چهارم فنجان پودر جوانه گندم، یك‌چهارم فنجان عصاره آلوورا و یك‌چهار فنجان شیر نارگیل احتیاج دارید. مقصودمان از شیرنارگیل همان مایع‌ شیری رنگی است كه در میوه نارگیل وجود دارد. این سه را با هم مخلوط كرده و از آن به عنوان شامپو استفاده كنید. شاید در وهله اول به‌نظرتان سخت بیاید كه به جای استفاده از شامپو‌های صنعتی كه كف می‌كنند از شامپویی استفاده كنید كه كف تولید نمی‌كند اما كمی صبور باشید. استفاده از این شامپو و ماساژ سر با آن می‌تواند به منافذ پوست سر شما اجازه نفس كشیدن بدهد و با تحریك فولیكول‌های مو به رشد بهتر آنها كمك كند. برای استفاده از این شامپوی گیاهی آن را روی كف سرتان بریزید و به آرامی با كمك بند دوم انگشتان‌تان روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس آن را آبكشی كنید.

تقویت مو با عصاره گزنه + زیتون

ترکیب این دو عصاره​ای برای رویش دوباره‌ موها است.حتما درباره خواص گزنه بسیار شنیده‌اید و می‌دانید كه این گیاه یكی از معروف‌ترین گیاهان دارویی است كه امروزه در سراسر جهان از آن برای تهیه شامپو‌ها و لوسیون‌های صنعتی و گیاهی برای تقویت و رویش دوباره مو استفاده می‌كنند. اما بی‌شك استفاده از عصاره این گیاه به طور مستقیم اثری متفاوت و اعجاب‌انگیز دارد. گیاه گزنه را می‌توانید از فروشگاه‌های گیاهان دارویی تهیه كنید یا اگر به مناطق كوهستانی دسترسی دارید، تازه آن را بچینید اما مراقب باشید كه هنگام لمس كردن این گیاه از دستكش استفاده كنید چون ساقه این گیاه پوست را می‌گزد و موجب خارش و سوزش می‌شود، به همین دلیل است كه به آن گزنه می‌گویند. اما اگر می‌خواهید عصاره گزنه را خودتان تهیه كنید و از آن برای رویش مجدد موها و تقویت آنها استفاده كنید باید برگ‌های تازه‌ گزنه را درون روغن زیتون بریزید و آن را در محیطی تاریك و سرد به مدت 2 تا 3 هفته قرار دهید. در نهایت شما عصاره‌ای از گزنه خواهید داشت كه می‌توانید با خیال راحت از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده كنید. هر بار چند قطره از این عصاره را روی پوست سر بریزید و به آرامی آن را ماساژ دهید. این عصاره می‌تواند با تحریك ریشه‌های مو علاوه بر بهبود رویش موهای شما حتی ریشه موهای از دست رفته شما را تحریك كند و آنها را به رویش مجدد وادارد. در صورتی كه با مالش یك یا دو قطره از این گیاه روی پوست سر احساس خارش شدید كردید بهتر است گیاه دیگری را برای تقویت موهای‌تان انتخاب كنید یا با متخصص طب سنتی مشورت كنید.

تقویت مو با نعناع + آب

این ترکیب رشد موها را چند برابر می‌كند. یكی دیگر از روش‌های تحریك فولیكول‌های مو برای رشد بهتر استفاده از روغن یا عصاره به دست آمده از گیاه نعناع است. این عصاره را می‌توانید به‌راحتی از داروخانه‌ها تهیه كنید. حواس‌تان باشد كه عصاره یا روغن به‌دست آمده از نعناع با مایعی كه از جوشاندن برگ‌های نعناع به‌دست می‌آید متفاوت است. برای استفاده از عصاره نعناع باید آن را رقیق كنید، بنابراین 3 قاشق چای‌خوری آب را در ظرفی كوچك بریزید و به آن 3 قطره عصاره نعناع اضافه كنید و پس از هم زدن از آن برای ماساژ پوست سرتان استفاده كنید. سرانگشتان هر دو دست را به این روغن آغشته كنید یا آن را آرام‌آرام روی سرتان بریزید و به‌آرامی پوست سر را مالش دهید. نگران نباشید عصاره نعناع آسیبی به پوست و تار موی شما نمی‌زند. این عصاره تنها موجب تحریك ریشه موها شده و به رشد بهتر تارها و موهای ریزی كه نیاز به تقویت دارند كمك می‌كند. فراموش نكنید كه هنگام استفاده از این عصاره آن را با آب كمی رقیق كنید.

تقویت مو با روغن زیتون + عصاره اسطوخودوس

این ترکیب پرپشتی موها را بیشتر می‌كند. اگر به دنبال یك لوسیون طبیعی هستید كه بتوانید به صورت روزانه از آن برای شست‌و‌شوی موهای‌تان استفاده كنید و به طور همزمان علاوه بر از بین بردن شوره سر به پرحجم شدن موهای‌تان كمك كنید حتما این نسخه را تجربه كنید. برای تهیه و استفاده از این لوسیون دست‌كم یك ماه فرصت لازم دارید. یك فنجان عصاره اسطوخودوس را تهیه كنید و آن را با میزان برابر روغن زیتون خالص كه فرآوری نشده باشد، مخلوط كرده و آن را به مدت 3 تا 4 هفته در محیط تاریك و سرد قرار دهید. می‌توانید از یك بطری تیره‌رنگ استفاده كنید یا اگر بطری تیره رنگ دردسترس ندارید دور بطری را با فویل خوب بپیچید تا نور به این تركیب نرسد. سپس آن را در طبقه پایین یخچال قرار دهید و اجازه دهید 3 تا 4 هفته در این شرایط باقی بماند. از این لوسیون می‌توانید هر شب برای ماساژ موهای‌تان استفاده كنید. آن را به آرامی روی پوست و ساقه موها ماساژ دهید و فراموش نكنید كه از كلاه حمام یكبار مصرف برای محافظت از موها و پیشگیری از آلودگی بالشت استفاده كنید. فردا صبح با یك شامپوی ملایم روزانه گیاهی موهای‌تان را بشویید. با استفاده از این لوسیون نه تنها باكتری‌ها و شوره را از پوست سر دور می‌كنید بلكه می‌توانید به پرحجم شدن موهای‌تان نیز كمك كنید.


تقویت مو با نخود + گل بابونه + گل خطمی

اگر نگران موخره‌ها هستید از این ترکیب گیاهی استفاده کنید. برای درمان موخره در طب سنتی ایران شیوه‌ها و داروهای گیاهی مختلفی وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آنها که امکان تهیه و استفاده آن در منزل نیز وجود دارد استفاده از جوشانده شیرین‌بیان است. برای تهیه این دارو یک پیمانه شیرین‌بیان را با 3 پیمانه آب درون ظرفی ریخته و به مدت نیم ساعت روی حرارت کم می‌گذاریم، سپس اجازه می‌دهیم تا جوشانده سرد شود و آن را به کمک صافی صاف کرده و به نوک موها که به موخوره مبتلا شده است، می‌زنیم. استفاده از ترکیب بابونه و گل خطمی نیز برای درمان موخوره توصیه شده است. مخلوط این 2 گیاه را دم کرده و پس از صاف کردن به شیوه بالا روی موها و محل موخره ماساژ می‌دهیم، اما در افرادی که بیماری موخوره در آنها بسیار شدید است، بهتر است از خمیر آرد نخود استفاده کرد. برای تهیه این خمیر نیم کیلو آرد نخود را با 200 گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا و آب مخلوط کرده و خمیری تهیه می‌کنیم. این خمیر را به 5 قسمت تقسیم کرده و 5 شب روی سر می‌گذاریم و صبح با آب و گل سرشوی آن را می‌شوییم. این خمیر داروی بسیار مفیدی برای درمان موخوره‌های بسیار شدید و پیشرفته است. ‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha