تابه‌حال پیش آمده حرف زدن و خندیدن زن و شوهری را ببینید که سال‌ها از ازدواج‌شان گذشته، اما انگار اولین روز آشنایی‌شان است؟ باید گفت، اگر زن و شوهری از انجام دادن فعالیتی واقعا لذت می‌برند، احتمال اینکه روابط‌شان همیشه قوی و محکم باشد، زیاد است.

بهترین روش برای جلوگیری از خیانت در زندگی مشترک

سلامت نیوز: تابه‌حال پیش آمده حرف زدن و خندیدن زن و شوهری را ببینید که سال‌ها از ازدواج‌شان گذشته، اما انگار اولین روز آشنایی‌شان است؟ باید گفت، اگر زن و شوهری از انجام دادن فعالیتی واقعا لذت می‌برند، احتمال اینکه روابط‌شان همیشه قوی و محکم باشد، زیاد است.

چه عواملی باعث پایداری رابطه عاطفی می‌شود؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیتوته، همچنین در بررسی‌ها مشخص شده، توسعه‌ی شخصی می‌تواند کیفیت روابط زوجین را بهبود ببخشد و از احتمال خیانت همسر در یک رابطه عاشقانه بکاهد. در این مقاله به بررسی رابطه توسعه شخصی و رضایت از رابطه خواهیم پرداخت و خواهیم گفت چگونه می‌توانید احتمال خیانت همسر را کاهش دهید.


تفریح در کنار هم، تداوم رابطه

گذراندن لحظات مفرح در کنار یکدیگر، رابطه های عاشقانه را قدرت می‌بخشد. بسیاری از زوج‌ها از ابتدا به‌خاطر این رابطه‌ی عاطفی‌شان را شروع کرده‌اند که علایق مشترکی دارند. زوج‌های شاد در فعالیت‌های دو‌نفره‌ی لذت‌بخش، از پیاده‌روی گرفته تا گردش در طبیعت و غذا پختن با یکدیگر شریک می‌شوند.

 

حتی زوج‌هایی که سالگرد ازدواج ۳۰ ساله‌شان را جشن می‌گیرند، می‌توانند از فعالیت‌هایی که از روزهای اول آشنایی برایشان جذاب و هیجان‌انگیز بوده بهره‌مند شوند. زوج‌های قدیمی هم با وجود محدودیت‌هایی فیزیکی می‌توانند ماجراجویی‌‌ها و فعالیت‌های داشته باشند که هر دو از آن لذت می‌برند.

 

اما چه فعالیت‌هایی می‌تواند این نوع هیجان را دوباره به زندگی برگرداند؟ خوشبختانه بنابر بررسی‌ها مشخص شده لازم نیست زوج‌ها حتما چتربازی یا بانجی جامپینگ را تجربه کنند که بتوانند روابطی پایدار به‌وجود آورند. این کار می‌تواند به‌سادگی درخواست رقص درکنار هم باشد.
 

همسر خود را درک کنید

ساده به نظر می‌رسد ولی اصلا ساده نیست. همسر شما انواع تفکرات مخفی و احساسات پنهان را در خود دارد که از آن‌ها نه با شما و نه با هیچ کس دیگری صحبت نمی‌کند. آن قدر باید ایمن باشید که بتوانید کاملا به این افکار و احساسات نفوذ کنید، اما چگونه؟ صداقت را با محبت و بدون هیچ قضاوتی تبلیغ و ترویج کنید.

 

مواردی را درباره همسر خود پیدا کنید که کسی درباره آن‌ها چیزی نمی‌داند. از این اطلاعات برای هر روز «نزدیک شدن» در تجربیات او در روابط، در محل کار و با خود او استفاده کنید. چیزهایی را سعی کنید بدانید که حتی مادر و نزدیک‌ترین دوستان او هم نمی‌دانند. دانستن این اطلاعات، شما را آن قدر ارزشمند می‌سازد که شاید تعداد اندکی بتوانند با شما برابری کنند.

 

اثر سازگاری در احساس رضایت

این تحقیق، این نظریه را که روابط قوی میان زوج‌هایی شکل می‌گیرد که واقعا باهم سازگار باشند، تأیید می‌کند. مثلا اگر یکی از زوج‌ها وانمود کند به فعالیتی که همسرش دوست دارد، علاقه‌مند است، نمی‌تواند چنین رابطه محکمی به‌وجود آورد. مثلا اگر او وانمود کند عاشق فوتبال است، اما چیزی از سوپرباول (مسابقه‌ی سالانه‌ی فوتبال آمریکایی) نداند یا به‌خاطر همسرش بگوید، از اردو رفتن لذت می‌برد اما واقعا این‌گونه نباشد، نمی‌تواند منجر به رضایت و خشنودی طولانی‌مدت در روابط خود و همسرش شود.

 

زوج‌هایی که برای حفظ رابطه‌ای مثبت انگیزه دارند، می‌توانند با شرکت کردن در فعالیت‌هایی که هر دو به آن علاقه‌مند هستند، روابط خود را محکم و قوی نگه‌دارند. زیرا خودبهبودی می‌تواند رضایت در رابطه را موجب شود. بنابراین شما اگر متأهل هستید، چه کفش‌های باله بپوشید و چه چکمه‌های پیاده‌روی یا اینکه دمپایی‌های خانه پای‌تان باشد، می‌توانید فعالیتی برگزینید که برای هردوی‌تان واقعا جذاب باشد و روابط محکم‌تری برای خود بسازید.

 

گاهی اوقات به او اجازه بدهید که با خودش خلوت کند

ازدواج کردن به معنای از دست دادن آزادی نیست. برخی مردان مرتکب خیانت میشوند، چون حس میکنند که حلقه ی ازدواج یوغی شده که دور گردنشان افتاده و دارد آنها را خفه میکند. بنابراین دست به خیانت میزنند تا دوباره طعم آزادی را بچشند. پس هر از گاهی به شوهرتان اجازه بدهید که با خودش خلوت کند. از بیرون رفتن شوهرتان با دوستانش و تفریحات مردانه ی او استقبال کنید، تا احساس نکند که در دام افتاده است و هوای فرار به سرش نزند.

 

بیش از اندازه کنترلگری نکنید

بعضی از ما وقتی وارد رابطه ای میشویم، بدون این که خودمان متوجه باشیم سعی میکنیم که طرف مقابل را کنترل کنیم؛ البته نیتمان خیر است و فکر میکنیم که صلاح عشقمان را میخواهیم. این خودرای بودن باعث شکل گیری عادتهای مخربی مانند شکایت کردن، سرزنش کردن، انتقاد کردن، غر زدن، تهدید کردن، تنبیه کردن و تطمیع کردن یا پاداش دادن میشود که رابطه را به نابودی میکشاند.

 

وقتی زنی چنین عادتهای ناخوشایندی داشته باشد، مردش ترغیب میشود تا هر چه بیشتر از خانه و زن سلطه گرش دور شود، شاید قدری آرامش پیدا کند. این فراری بودن از خانه زمینه را برای خیانت فراهم میکند. پس تا جایی که میتوانید از این رفتارها اجتناب کنید، هرچند این رفتارها در ذات زنان ریشه دارد.

 

ستاره باشید

وقتی که نیازهای احساسی و جسمانی ما به بهترین وجه برآورده شوند، تمایلی به جست‌و‌جوی آن‌ها در مکان‌های دیگر نداریم. برآورده سازی نیاز‌ها و خواسته‌های همسر و نیازهای خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نقاط ضعف را مرتفع ساخته و درباره آنچه برای احساس رضایت و شادمانی نیاز دارید، صادقانه رفتار کنید.بهترین روش برای جلوگیری از خیانت این است که مطمئن شوید رابطه‌تان خیلی باحال است.

 

از نق زدن و سرزنش کردن دست بردارید

درست است که مردها گاهی شلخته میشوند، جورابهای کثیفشان را هر جا که دستشان برسد، پرت میکنند یا دیر به خانه می آیند و یادشان میرود که خرید کنند. به محض این که شوهرتان وارد خانه میشود، به او پرخاش میکنید که: “چرا ساعت ناهاری به من زنگ نزدی؟ همش منتظر بودم، زنگ بزنی و بیشتر از ده بار بهت پیام زدم. کجا بودی؟ دیگه منو دوست نداری؟ چرا با من این کارو میکنی؟”

 

نیم ساعت بعد دوباره شکایت کردن را شروع میکنید. این بار سرش را با غرغرهایتان میبرید که اگر فردا ساعت استراحتش به شما زنگ نزند، یعنی این که شما را دوست ندارد. شوهر خسته تان بعد از شنیدن سرزنش های اولتان به اندازه ی کافی بدخلق شده است و دیگر اصلاً حوصله ی شنیدن گله و شکایت ندارد.

 

اگر میخواهید شوهرتان را حفظ کنید، سخت نگیرید. چنانچه عاشق همسرتان هستید، به او فرصت بدهید. او یک مرد عاقل و بالغ است و اگر وقتش را داشته باشد، حتماً به شما زنگ میزند. غر زدن مانند آبی است که روی شعله ی عشق و محبت بین زن و شوهر ریخته میشود و باعث میشود که همسرتان برای رسیدن به آرامش و راحتی به آغوش زنان دیگر پناه ببرد.

 

به سیم آخر بزنید

به‌طور مکرر درباره‌ی رابطه‌ی جنسی، فانتزی‌ها و امیال‌تان باهم صحبت کنید. تفریحات جدید را امتحان کنید تا در کنار هم سرگرمی، هیجان و خوشحالی را تجربه کنید. باهم بخندید، همدیگر را غلغلک دهید، کشتی بگیرید! چیزی متفاوت انجام دهید. سریالی را در کنار هم تماشا کنید که تابه‌حال ندیده‌اید. از زوج‌های اطراف‌تان برای ایده‌گرفتن کمک بخواهید. روش‌های جدیدی هنگام معاقشه امتحان کنید. شهامت به خرج دهید و روشی را که تا حدی شرم‌آور است امتحان کنید، اما تا حدی پیش نروید که به شخصیت‌تان لطمه بزند یا معذب‌تان کند. کار‌های جدید و هیجان‌انگیز در زمینه‌ی احساسی و جنسی تنوع‌طلبی مغز را ارضا می‌کند و سبب جلوگیری از خیانت می‌شود.

 

بهترین روش برای جلوگیری از خیانت این است که مطمئن شوید رابطه‌تان خیلی باحال است! آن‌قدر جذاب است که کسی جسارت نزدیکی به همسرتان را ندارد. اینکه سعی کنید هر روز برای همسرتان جذاب باشید، خیلی از ایجاد ترس، احساس گناه و تهدید کارسازتر است. اگر همه‌ چیز را در رابطه و دوستی‌تان تازه نگه دارید، این کار مغز را تحریک می‌کند تا تمرکز خود را روی رابطه‌ی اولیه نگه دارد.

 

اگر هم حس کردید سر همسرتان جایی گرم‌شده و شیطنتی در کار است به جای تهدید، ترک یا نقد او سعی کنید با اثبات خود، در این بازی ناسالم برنده شوید. گاهی بو بردن چنین شیطنت‌هایی به شما قوایی می‌دهد تا رابطه‌ی خود را به بهترین ازدواج ممکن تبدیل کنید. رشد رابطه به تلاش مداوم احتیاج دارد. تمرکزتان را روی تقویت خود قرار دهید، نه روی نگرانی بیش‌از‌حد درباره‌ی خطرات احتمالی.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha