ابتلا به برخی بیماری‌ها در مراحل اولیه با ایجاد خستگی در افراد نمایان می‌شود و توجه به این امر می‌تواند از پیشرفت‌ بیماری‌ها جلوگیری کند.

بیماری های ایجاد کننده احساس خستگی مداوم را بشناسید

سلامت نیوز: ابتلا به برخی بیماری‌ها در مراحل اولیه با ایجاد خستگی در افراد نمایان می‌شود و توجه به این امر می‌تواند از پیشرفت‌ بیماری‌ها جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کارشناسان هشدار می‌دهند وجود احساس تنبلی، بی‌انگیزگی، بی‌تفاوتی و عدم علاقه به کار می‌تواند در درازمدت نشان‌دهنده ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی، افسردگی و حتی سکته مغزی باشد.

به طور معمول بی‌علاقگی و تنبلی نشان‌دهنده افسردگی معنا می‌شود که در همه موارد این طور نیست.

کارشناسان با تحقیق بر روی افراد مبتلا به انواع بیماری‌ها از جمله بیماری لایم، سندروم خستگی مزمن، بیماری پارکینسون و بیماری MS دریافته‌اند اکثر این افراد دچار خستگی مزمن هستند.

کارشناسان خستگی در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی را به دلیل کاهش جریان خون به بخش‌های مختلف بدن از جمله عروق مغز می‌دانند.

همچنین در افراد مبتلا به بیماری زوال عقل به دلیل تغییرات مغزی افراد معمولاً با علائمی چون بی‌توجهی به محیط اطراف، بی‌انگیزگی و بی‌احساسی مواجه می‌شوند.

یکی دیگر از دلایل بی‌احساسی و تنبلی در افراد بروز استرس شدید در آنها است که سبب تغییر در قسمت هیپوتالاموس مغز می‌شود و به این ترتیب سیستم پاداش‌دهی مغز آنها دچار تغییر شده و آنها نسبت به محیط پیرامون بی‌احساس می‌شوند.

کارشناسان در خصوص افراد مسن با سابقه بیماری قلبی، کاهش جریان خون و اختلال در دوپامین را عامل اصلی بی‌انگیزگی نام برده‌اند.

بر همین اساس پزشکان به افراد توصیه می‌کنند در صورت مشاهده بی‌علاقگی در افراد سالمند حتماً با پزشک متخصص تماس بگیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha