استادیار رادیو انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به مزایای روش درمانی ایمونوتراپی، گفت: این روش هنوز در ایران فراگیر نشده و داروهای آن نیز تحت پوشش بیمه نیست.

ایمونوتراپی یکی از درمان های نوین سرطان است

سلامت نیوز:استادیار رادیو انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به مزایای روش درمانی ایمونوتراپی، گفت: این روش هنوز در ایران فراگیر نشده و داروهای آن نیز تحت پوشش بیمه نیست.

به گزارش سلامت نیو زبه نقل از  مهر، افسانه مداح صفایی، با اشاره به اینکه ایمنوتراپی امروزه به عنوان یکی از انواع درمان های هدفمند در درمان سرطان مطرح است، افزود: این روش درمانی بر خلاف شیمی درمانی، با استفاده از سیستم ایمنی خود بدن، تنها سلول های تومورال را مورد هدف قرار می دهد و آسیب کمتری به سلول های سالم فرد وارد می کند و لذا عوارض درمانی کمتری را به همراه دارد.

وی در مورد ایمنو انکولوژی، اظهار داشت: ایمونوتراپی یکی از درمان های نوین سرطان به شمار می آید که در این روش سلول های ایمنی بدن با هدف درمان بیماری مورد استفاده قرار می گیرد و برخلاف شیمی درمانی یک درمان هدفمند است.

مداح صفایی افزود: در شیمی درمانی علاوه بر اینکه سلول‌های تومورال مورد هجمه قرار می‌گیرند سلول‌های اصلی و سالم نیز دچار مشکل شده و این مسئله عوارض زیادی به همراه دارد ولی ایمنوتراپی این چنین نیست و یک درمان هدفمند است که نتایج درمانی خوبی به همراه داشته است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: البته روش ایمونوتراپی هنوز در ایران فراگیر نشده و داروهای آن نیز تحت پوشش بیمه نیست و بنابراین به دلیل هزینه بسیار بالا در حال حاضر کاربرد چندانی در کشور ندارد امید است که اقدامات مورد نیاز جهت توسعه هر چه بیشتر این روش در کشور صورت گیرد.

مداح صفایی با تأکید بر اینکه لازم است پزشکان متخصص با روش درمانی جدید که همان ایمونوتراپی نام دارد هر چه بیشتر آشنا شوند، گفت: در این کنگره جدیدترین دستاوردها و مباحث علمی مربوطه مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت و اساتید و صاحبنظران برجسته به تبادل اطلاعات در این زمینه می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه روش ایمونوتراپی هرچند گرانقیمت بوده ولی امروزه در برخی از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است خاطرنشان کرد: ایمونوتراپی نقش پررنگتری در آینده درمان سرطان خواهد داشت.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کردامروزه گامهای بلندی در درمان سرطان‌های پستان و پروستات و مثانه، گوارشی و ملانوم با این روش برداشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha