یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 276117

یک واقعیت بزرگ و تلخ وجود دارد که برخی از محصولات تقلبی آنقدری حرفه ای ساخته می شوند که برای فهمیدن این موضوع لازم است تا اسناد کارخانه ای آنها چک شوند!! اما با این حال اصالت کلیه لوازم آرایشی که در کشور ما موجود هستند از چند طریق قابل شناسایی هستند.

ترفندهای تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی

سلامت نیوز: یک واقعیت بزرگ و تلخ وجود دارد که برخی از محصولات تقلبی آنقدری حرفه ای ساخته می شوند که برای فهمیدن این موضوع لازم است تا اسناد کارخانه ای آنها چک شوند!! اما با این حال اصالت کلیه لوازم آرایشی که در کشور ما موجود هستند از چند طریق قابل شناسایی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بیتوته، واقعا چگونه می توان از اصل بودن لوازم آرایشی اطمینان حاصل کرد؟ این روزها آنقدری تقلب زیاد شده است که همه در فکر این هستیم محصولات آرایشی اصل را چگونه تشخیص بدهیم تا از این طریق آسیب های وارده به پوست را کنترل کنیم. یک واقعیت بزرگ و تلخ وجود دارد که برخی از محصولات تقلبی آنقدری حرفه ای ساخته می شوند که برای فهمیدن این موضوع لازم است تا اسناد کارخانه ای آنها چک شوند!! اما با این حال اصالت کلیه لوازم آرایشی که در کشور ما موجود هستند از چند طریق قابل شناسایی هستند.

 

1- لوازم آرایشی را از هر جایی نخرید و به تستر هایی که فروشنده ها با هزار اصرار به شما می دهند توجهی نکنید. وبسایت های فروش اینترنتی و فروشگاه های معتبر را انتخاب کنید.

 

2- در هنگام خرید به برچسب اصالت کالا توجه کافی کنند.

 

3- هر گونه تفاوت قیمت معنی داری را یک هشدار جدی تلقی کنند و از خرید کالاهایی که با نمونه های اصلی آن تفاوت قیمتی فاحش دارند خودداری کنند.

 

4- آیا شما هم عادت دارید اگر عاشق رنگ یک سایه چشمتان هستید، آن را سالها درون کشوی میز آرایشتان نگه دارید؟ ولی حتما می دانید پس از چند سال آن ماده آرایشی دیگر حالت پودری اولیه خودش را ندارد و به آسانی روی پوست شما پخش نخواهد شد. دومین نکته ای که هنگام خرید لوازم آرایش باید به آن توجه کنید تاریخ مصرف ذکر شده روی جعبه لوازم آرایشی است. به گفته محققان روسی بیش از نیمی از بانوانی که برای خرید لوازم آرایش به فروشگاه ها می روند کوچکترین توجهی به تاریخ مصرف این محصولات ندارند و به علاوه تا وقتی تمام نشود آن را دور نمی ریزند. این در حالی است که بسیاری از این محصولات ماهها نیز در فروشگاهها، گمرک و…. باقی می مانند و وقتی به فروش می رسند چیزی به پایان تاریخ مصرف شان باقی نمانده است.

 

5- محصولاتی که مجوز واردات گرفته‌اند برچسبی بر روی آنها نصب می‌شود که دارای یک کد ۱۶ رقمی است و باخراشیدن برچسب می‌توان عدد را به شماره تلفن ذکر شده بر روی برچسب پیامک کرد و از اصالت محصول اطلاع یافت.

 

6- پس از ارسال پیامک اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء، نام محصول و شرکت سازنده محصول به خریدار ارائه می‌شود.

 
لوازم آرایشی‌ تقلبی, مضرات استفاده از لوازم آرایشی تقلبی, مضرات لوازم آرایشی تقلبی



7- توجه کنید محصولات اوریجینال هرگز بوی بد ،تند و زننده ای ندارند مگر اینکه مدتها از تاریخ مصرف آنها گذشته باشد.همچنین در نظر داشته باشید محصولات اصلی دارای بافت سبکی هستند و هرگز بر روی پوست در زمان کوتاهی حداقل ۶ ساعت تغییر رنگ نمیدهند یا به اصلاح نمی ماسند و یا محصولاتی چون ریمل ،خط چشم و سایه ها بخاطر انسجام مواد به خودی خود نمی ریزند و پخش نمیشوند.

 

8- یکی از ساده ترین روشهای تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی جهت شناسایی کپی درجه سه و چهار دقت به کیفیت چاپ روی خود کالا و بسته بندی است . از آنجا که کپی کارها درجه سه و چهار امکان دسترسی به دستگاه های مدرن چاپ را ندارند نوشته ها مخصوصا اگر با فونت ریز باشد نا خوانا و غیر واضخ و یا در هم ادغام شده است در پاره ای از موارد اقدام به چاپ نوشته با فونت دیگر و بزرگتری میکنند که علاوه بر آن ممکن است دچار غلط املایی هم گردند رنگ تصاویر و پس زمینه بسته بندی اکثر مواقع تغییر کرده و از شفافیت  برخوردار نیست .

 

9- به پوکه محصول هم دقت کنید عمدتا کپی ها از جنس پلاستیک  نامرغوبی استفاده کرده و قالبهای آنها  در سطح پوکه ایجاد نا همواری  های را به جا می گذارند.

 

10- درب ها بر روی پوکه ها چفت نمی شوند و هوا به داخل نفوذ میکند و در محصولاتی چون ریمل به کیفیت برس و فرچه ها نگاه کنید زمانی که فرچه را از پوکه خارج میسازید باید کاملا جذب باشد اما به راحتی نیز خارج گردد و صدای مانند باز کردن درب بطری چوب پمبه ای را بدهد.

 

11- یکی از آسان ترین روش های تشخیص این است که در سایت رسمی آن برند، تصویر محصول را با گزینه ای که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید و ببینید آیا کاملا شبیه هم هستند یا خیر.

 

12- محصولات آرایشی اصل را از قبل در اینترنت و یا سایت مبدا پیدا کنید و در زمان خرید عکس را همراه با خود ببرید؛ یک مقایسه ساده هم می تواند به شما در خرید جنس اصل کمک کند؛ عموما در سایز، نوع فونت و …. تفاوت های زیادی وجود دارد. محصول را به دست بگیرید و با ناخن بر روی نوشته روی آن بکشید، محصول اصل باید نوشته هایی برجسته داشته باشد و در اثر خراش ناخن از بین نرود. به علاوه اینکه محصولات اصل را که بدست بگیرید حس کیفیت به شما می دهد، بسته بندی، نوشته ها ظرف محصول همگی نشانی از کیفیت در خود دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha