دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 276209

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از احتمال وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در پایتخت طی امروز (۳۱ تیر) خبر داد.

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در پایتخت

سلامت نیوز: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از احتمال وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در پایتخت طی امروز (۳۱ تیر) خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسین شهبازی گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبح امروز (۳۱ تیر) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها است.

او با بیان اینکه با تغییر شرایط جوی تا بعد ازظهر برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه انتظار می‌رود، ادامه داد: از این رو در برخی ساعات احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با افزایش تابش نور خورشید و در دسترس بودن سایر گازهای مورد نیاز برای شکل گیری آلاینده ازن طی برخی ساعات بعد ازظهر امروز بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش موقتی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود.

شهبازی افزود: با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق در بعضی ساعات امروز (۳۱ تیر) وضعیت کیفیت هوای برخی مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی امروز و تداوم آن تا فردا (۱ مرداد)، در برخی ساعات صبح شرایط برای افزایش موقتی آلاینده‌ها فراهم می‌شود، گفت: همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی تا بعد ازظهر برای برخی ساعات افزایش ابر و وزش باد انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: در برخی ساعات فردا (۱ مرداد) افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن مشاهده می‌شود که کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت را به دنبال دارد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۴ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۶۸ همچنان در شرایط سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha