عفونت ها در تمامی مکان ها حتی هنگام انجام فعالیت های ورزشی هم در کمین ما هستند. عفونت های خطرناکی که می توانند تهدید بزرگی برای سلامت به حساب بیایند.

خطرناک ترین عفونت های مراکز تفریحی و گردشگری

سلامت نیوز: عفونت ها در تمامی مکان ها حتی هنگام انجام فعالیت های ورزشی هم در کمین ما هستند. عفونت های خطرناکی که می توانند تهدید بزرگی برای سلامت به حساب بیایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، دکتر حسین فراهینی، رئیس بخش آموزشی ارتوپدی بیمارستان رسول اکرم(ص) در این خصوص به سیناپرس گفت: عفونت های تنفسی و عفونت هایی مانند آبله مرغان و هپاتیت B به طور مستقیم از شخصی به شخص دیگر انتقال پیدا می کنند. برخی از عفونت ها مانند سپسیس( عفونت خون)، کزاز، لپتوسپیروزیس(تب شالیزار)، ژیاردیازیس( بیماری اسهالی) نیز به دنبال تماس با محیط و استخرهای آلوده رخ می دهند. عفونت های قارچی و هرپس نیز به طور غیر مستقیم با استفاده از وسایل ورزشی ایجاد می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: آبله مرغان یکی از مسری ترین بیماری های عفونی است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس ایجاد می شود. همه گیری این عفونت معمولا در ورزش هایی مانند راگبی، جودو، کشتی که احتمال برخورد ورزشکاران با یکدیگر زیاد است، اتفاق می افتد.

رئیس پیشین فدراسیون پزشکی با اشاره به اینکه عفونت کزاز می تواند در زخم های کثیف رشد و تولید سم نوروتوکسین کند، اظهارداشت: هرچند کزاز بیماری خطرناکی است اما به راحتی با انجام واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

این جراح استخوان و مفاصل، فوق تخصص جراحی زانو و آرتروسکوپی بیان کرد: برای تمامی زخم های کثیف و عمیق باید اقدام های پیشگیری کننده مانند شست و شو، حذف بافت های مرده، تتابولین، تزریق پنی سیلین و واکسن کزاز صورت بگیرد.

به گفته وی، همچنین در آب های طبیعی و بدون کلر نیز عفونت هایی مانند ملتحمه، کراتیت(التهاب قرنیه) ، گوش خارجی، فولیکولیت (التهاب یا عفونت فولیکول مو )، دستگاه گوارش، کبد، کلیه ها و ریه ها نیز می تواند ایجاد شود.

فراهینی گفت: حمام رختکن ها نیز به علت رطوبت هوا، شرایطی برای انتقال عفونت های تنفسی (آنفلوآنزا و گلو درد چرکی) و قارچی( قارچ پا و زگیل) فراهم می کنند.

عفونت های در مسافرت های خارجی همراه ما هستند

رئیس بخش آموزشی ارتوپدی بیمارستان رسول اکرم(ص) اظهارداشت: امروزه به علت سهولت در تردد مسافران و افزایش مسافرت های هوایی، امکان انتشار بیشتر عفونت ها از یک مکان به مکان دیگر وجود دارد.

وی به عفونت های مسافرت های خارج از کشور اشاره کرد و افزود: اسهال خونی، تیفوئید و هپاتیت Aاز جمله شایع ترین عفونت هایی هستند که هنگام مسافرت ها امکان انتشار آن وجود دارد. البته احتمال خطر فلج اطفال در کشورهای در حال توسعه نیز وجود دارد. در مسافرت های هوایی به علت شلوغی هواپیما، فرودگاه ها و هتل ها عفونت های تنفسی نیز شایع است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در پایان گفت: در حال حاضر با وجود اقدام های فراوانی که برای ریشه کنی مالاریا انجام شده است اما هنوز به علت مقاومت پشه ملاریا به سموم حشره کش ها، در سال های اخیر گزارش هایی از ابتلای مسافران به این بیماری در مناطقی از جنوب شرقی آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha