دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 276233

انجام بعضی کارهای سالم با معده خالی، گام مهمی برای شروع روز و داشتن یک شیوه زندگی سالم است.

با شکم خالی، صبح ها 5 عادت سالم را دنبال کنید

سلامت نیوز:انجام بعضی کارهای سالم با معده خالی، گام مهمی برای شروع روز و داشتن یک شیوه زندگی سالم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،برخی از فعالیت ها با شروع روز و قبل از وعده صبحانه، منجر به افزایش انرژی شما در کل روز شده و تغییراتی در بدن شما ایجاد می کند که به طور مستقیم شاهد فواید این تغییرات خواهید بود:

آب بنوشید: نوشیدن یک یا دو لیوان آب با شروع روز، دارای مزایایی برای بدن شماست. این کار کلیه های شما را فعال می کند تا راحت تر سموم را از بدن بزدایند. فعالیت روده ها نیز با نوشیدن آب بیشتر شده و احتمال ابتلا به یبوست کاهش می یابد. نوشیدن آب با معده خالی به عملکرد مغز نیز کمک می کند. آب همچنین روی تعادل سیستم لنفاوی اثر دارد. نوشیدن آب هر روز صبح قبل از هر کاری باعث می شود سیستم لنفاوی متعادلی داشته باشید. این فایده از این لحاظ قابل اهمیت است که غدد لنفاوی در سیستم لنفای مسئول مبارزه با عفونت هستند. علاوه بر این، غدد لنفاوی به تعادل مایعات بدن نیز کمک می کند.

میوه بخورید: تصور برخی از افراد این است که نباید صبح ها با معده خالی میوه بخورند. این را بدانید که خوردن میوه ها با معده خالی یک عادت سالم است زیرا شما انرژی کمی برای هضم آنها نیاز دارید در حالی که بدنتان با این کار به راحتی سم زدایی می شود. اگر دچار گاستریت هستید، از خوردن میوه های خانواده مرکبات اجتناب و میوه هایی مانند خرما، گلابی یا سیب را که حاوی فیبر زیاد است، مصرف نمایید.

موسیقی ملایم گوش دهید: اگر می خواهید برای کل روز ذهن خود را آماده کنید، گوش دادن موسیقی آرام در اوایل روز به شما توصیه می شود. این کار نه تنها برای سالم نگه داشتن ذهن لازم است بلکه به تنظیم ضربان قلب و کنترل تنفس نیز منجر می شود.

حرکات کششی را تمرین کنید: پس از هشت ساعت استراحت شبانه برای بدن، باید حرکات آرام و کششی انجام دهید. این حرکات باعث تقویت عضلات و مفاصل می شود. در نتیجه طی روز دچار درد عضلانی نخواهید شد. یادتان باشد حرکات‌ تان نرم و کنترل شده باشند تا آسیب نبینید. نرمش‌ های کششی نیز مانند سایر حرکات ورزشی نیاز به دقت و توجه دارند.

یوگا تمرین کنید: انرژی که اول صبح بعد از بیدار شدن از خواب دارید، بسیار عالیست تا کمک ‌تان کند از یوگا با معده‌ خالی بهره ببرید. اول صبح به دلیل اینکه هنوز چیزی نخورده‌ اید بدن‌ تان سبک ‌تر، تمیزتر و متمرکزتر روی فعالیت است. اگر یوگا دوست ندارید، می ‌توانید مدیتیشن انجام دهید تا ذهن ‌تان آرام شود.

ورزش های قلبی عروقی را فراموش نکنید: این ورزش ها از جمله پیاده روی و یا دویدن با سرعت ملایم به گرم شدن بدن کمک کرده و چربی های بدن شما را به آسانی می سوزاند. دقت کنید که این تمرینات را با شدت انجام ندهید تا توده عضلانی شما از دست نرود. بعد از انجام این فعالیت های بدنی حتما پروتئین دریافت کنید.

منبع:Steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha