رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کشور به میزان کافی ویتامین D دریافت می‌کنند.

تاثیر گرانی بر کاهش مصرف لبنیات و گوشت در کشور/ ۷۵ درصد جمعیت کشور کمبود ویتامین D دارند

سلامت نیوز:رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کشور به میزان کافی ویتامین D دریافت می‌کنند.


به گزارش سلامت نیو.ز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،باقر لاریجانی نائب رئیس کمیته بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه سرانه مصرف لبنیات در ایران پایین است، اظهار کرد: مصرف کم لبنیات در ایران علت کمبود ویتامین D و کلسیم محسوب می‌شود.


کاهش ویتامین D در برخی روش‌های پاستوریزاسیون
وی ادامه داد: در فرآوری لبنیات نیز در مواردی مشکل داریم چرا که در بخشی از روش‌های پاستوریزه کردن لبنیات ویتامین D از بین می‌رود، اما مهم‌ترین علت کمبود کلسیم و ویتامین D در کشور پایین بودن مصرف آن است.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گرانی را یکی از دلایل کاهش مصرف لبنیات و گوشت دانست و گفت: مردم اگر می‌توانند مصرف لبنیات را بالا ببرند تا کلسیم و ویتامین D دریافتی آن‌ها افزایش پیدا کند.


نیمی از جمعیت کشور کمبود کلسیم دارند
لاریجانی اظهار کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت کشور مطابق با استاندارد‌های بین المللی ویتامین D و ۵۰ تا ۶۰ درصد جمعیت کشور به میزان استاندارد بین المللی کلسیم دریافت می‌کنند.

وی توصیه کرد: مردم باید میزان لبنیات مصرفی خود را افزایش دهند، همچنین استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای را یکی از راهکار‌های جبران ویتامین D و کلسیم دانست.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در سنین نوجوانی، بارداری و سالمندان توجه به مصرف ویتامین D و کلسیم بسیار حائز اهمیت است.


آمار پوکی استخوان در کشور
لاریجانی با اشاره به آمار پوکی استخوان در کشور گفت: ۳۰ درصد از افراد بالای ۶۰ سال درجاتی از پوکی استخوان (استئوپروز) دارند همچنین در دوران بارداری بسیاری از مادران باردار از کاهش تراکم استخوانی (استئوپنی) رنج می‌برند.

وی یادآوری کرد: باید تلاش کنیم کودکان از دوران کودک تغذیه خوبی داشته باشند و میزان کلسیم و ویتامین D دریافتی آن‌ها بیشتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha