بسیاری از غذاهای دوستدار محیط زیست حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند. سعی کنید آنها را به وعده های غذایی خود اضافه و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنید.

بهترین منابع پروتئین گیاهی را وارد رژیم روزانه کنید

سلامت نیوز:بسیاری از غذاهای دوستدار محیط زیست حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند. سعی کنید آنها را به وعده های غذایی خود اضافه و پروتئین مورد نیاز بدن را تامین کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،پروتئین یک ماده مغذی ضروری برای بدن شماست و برای فرایند هضم، گردش خون سالم و تشکیل توده عضلانی، مفید به نظر می رسد. در واقع غذاهای حاوی پروتئین منبع مهمی از انرژی هستند و مصرف آنها باعث بهبود عملکرد فیزیکی و تمرکز خواهد شد. منابع گیاهی پروتئین همچنین کالری کمتری نسبت به منابع حیوانی دارند و دارای همه اسیدهای آمینه ضروری برای بدن هستند. این منابع به حفظ وزن در محدوده سالم نیز کمک می کنند:

سویا: یکی از گیاهان با محتوای پروتئین بالاست و در هر 100 گرم، 37 گرم پروتئین دارد. سویا ارزش بیولوژیکی بالا و چربی اشباع بسیار کمی دارد. سویا همچنین غنی از کلسیم و آهن است.

کینوا: هر فنجان از دانه های کینوا که پخته شده اند، بین 17 تا 18 گرم پروتئین گیاهی، و مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و کربوهیدارت دارند. مصرف منظم این دانه ها باعث کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود. کینوا برای کاهش وزن نیز مفید است.

لوبیا: هیچ کس نمی تواند نقش مهم حبوبات در رژیم های غذایی را انکار کند. حبوبات نه تنها حاوی پروتئین برای گیاه خواران هستند، بلکه آهن، منیزیم، روی، و سایر مواد معدنی را نیز در خود دارند. ترکیب آنها با غلات کامل یک راه عالی برای رساندن اسیدهای آمینه به بدن است. مقادیر پروتئین موجود در حبوبات با گوشت قابل مقایسه است. به عنوان مثال یک فنجان عدس حاوی 18 گرم پروتئین است. نخود نیز سرشار از پروتئین گیاهی است.

دانه های چیا: این دانه ها منبع خوبی از پروتئین گیاهی، اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و آنتی اكسیدان ها هستند. شاید باور نکنید که هر دو قاشق غذاخوری از این دانه ها، 4 گرم پروتئین دارد.

اسفناج: این سبزی تیره رنگ مقادیر قابل توجهی پروتئین دارد. ویتامین آ، کلسیم، آهن و روی از دیگر مواد مغذی موجود در این سبزی هستند.

آجیل: آجیل قسمت اصلی یک رژیم گیاهی است. انواع آجیل سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. هر یک چهارم فنجان از آجیل بین 5 تا 7 گرم پروتئین دارد. آجیل همچنین منبع عالی آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت قلب و مغز است.


منبع:Steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha