افزایش قند خون (دیابت)، به عنوان مسئله ای مهم در حوزه سلامت، یکی از بیماری های فراگیری است که شیوع آن همگام با بروز عواملی مانند زندگی ماشینی و کاهش تحرک، رو به گسترش است.

قرص گیاهی برای کنترل دیابت

سلامت نیوز: افزایش قند خون (دیابت)، به عنوان مسئله ای مهم در حوزه سلامت،  یکی از بیماری های فراگیری است که شیوع آن همگام با بروز عواملی مانند زندگی ماشینی و کاهش تحرک، رو به گسترش است.

به گزارش سلامت نیوز، این بیماری تحت عناوین دیابت نوع اول و دیابت نوع دوم شناخته شده است : در دیابت نوع اول ، امکان تولید هورمون انسولین در لوزالمعده از بین می رود یا کاهش می یابد.  بنابراین میزان انسولین تولید شده جهت کاهش قند خون، کافی نمی باشد.

در دیابت نوع دوم،کاهش حساسیت گیرنده های سلولی به انسولین، باعث اختلال در عملکرد طبیعی این ماده می شود. با توجه به عوارض جبران ناپذیر این بیماری در ایجاد آسیب های کلیوی و بینایی، کنترل و درمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از روش های کنترل دیابت، به ویژه در ابتدای دوره ابتلا به این بیماری، استفاده از گیاهان دارویی به منظور کاهش میزان قندخون می باشد.

گیاه گالگا با نام علمی Galega officinalis ،دارای اثر کاهندگی قند خون بوده و ماده گاله ژین موجود در آن ، الگویی برای ساخت داروی متفورمین بوده است.گیاه گالگا ، سال های متمادی در بسیاری از کشورها، جهت کنترل بیماری دیابت مورد استفاده قرار گرفته است. 

 

داروسازی دینه ایران ، در جهت کنترل دیابت اقدام به تولید قرص گیاهی گالگا نموده است. مصرف این دارو، به صورت جداگانه (در مراحل اولیه افزایش قند خون) و یا به عنوان کمک درمان(همراه با داروهای کاهنده قند خون و انسولین)، امکان پذیر می باشد.

کاهش مصرف کالری روزانه و انجام فعالیت های ورزشی نیز آثار مثبتی بر کاهش قند خون دارد، به طوریکه نه تنها از ابتلا به دیابت نوع دو جلوگیری کرده، بلکه در امر بهبود آن نیز(در صورت ابتلا) موثر می باشد.

جهت کنترل بهتر قند خون، مصرف کافی سبزیجات و مکمل های فیبردار مانند دینه برن (حاوی سبوس گندم)و پی - برن (حاوی سبوس گندم و پوسته اسفرزه) به همراه قرص گالگا توصیه می شود.

این قرص قابل تهیه از داروخانه های سراسر کشور است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره 02161018 داخلی 2111 تماس حاصل نمایید و یا به آدرس های زیر مراجعه کنید:

www.dinehiran.ir
info@dinehiran.ir


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha