دبیر علمی همایش روز جهانی هپاتیت با اشاره به آمار مبتلایان به هپاتیت C در کشور گفت: در ایران از هر هزار نفر سه نفر به هپاتیت C مبتلا هستند که برآورد می‌شود بیش از 180 هزار نفر دچار این بیماری باشند که تاکنون حدود 30 درصد آنان شناسایی شده‌اند.

حدود 30 درصد مبتلایان به هپاتیت C در کشور شناسایی شدند

سلامت نیوز: دبیر علمی همایش روز جهانی هپاتیت با اشاره به آمار مبتلایان به هپاتیت C در کشور گفت: در ایران از هر هزار نفر سه نفر به هپاتیت C مبتلا هستند که برآورد می‌شود بیش از 180 هزار نفر دچار این بیماری باشند که تاکنون حدود 30 درصد آنان شناسایی شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر امیر انوشیروانی روز چهارشنبه در آستانه برگزاری همایش روز جهانی هپاتیت اظهار داشت: از مجموع کسانی که مبتلا به این بیماری هستند، فقط 3 درصد درمان شدند.


وی افزود: تاکنون بیشتر بیماران هپاتیت C شناسایی نشده‌اند که با اقدامات جدی‌تر باید نسبت به شناسایی و سپس درمان آنان اقدام کرد.

انوشیروانی، اولویت اصلی شبکه هپاتیت ایران را شناسایی افراد پرخطر اعلام کرد و گفت: زندانیان و معتادان ترزیقی از افراد پرخطر بیماری هپاتیت C هستند که با همکاری سایر دستگاه‌ها به دنبال شناسایی آنان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آزمایش PCR مهمترین راه برای تشخیص قطعی بیماری هپاتیت C است، افزود: این آزمایش گران است و انجام هر مورد آن حدود یک میلیون تومان هزینه دارد. در شبکه هپاتیت کشور در تلاش هستیم تا به جای PCR در افراد پرخطر از آزمایش آنتی بادی استفاده شود.

انوشیروانی ادامه داد: معتادان تزریقی که ترک کردند، استفاده از وسایل غیر استریل دندان‌پزشکی یا افرادی که ترزیق خون در سال‌های قبل 1372 داشته‌اند، توصیه می‌شود که آزمایش ابتلا به هپاتیت را انجام دهند.

وی افزود: هپاتیت C دارای دو مرحله حاد و مزمن است که مرحله حاد آن حدود شش ماه طول می‌کشد و تعدادی از افراد مبتلا به هپاتیت حاد، بهبود پیدا می‌کنند.

دبیر علمی همایش روز جهانی هپاتیت در پایان گفت: اگر بیماری به حالت مزمن تبدیل شود، نیاز به درمان دارد. در مرحله مزمن، بیمار معمولا علامت خاصی ندارد و افرادی که رفتارهای پرخطر داشتند باید اقدام به آزمایش کنند و منتظر علامت نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha