چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 276407

تحقیقات نشان داده اند که توده عضلانی ما با افزایش سن و با رسیدن به سن 40 سالگی، 8 درصد کاهش می یابد. در سن 70 سالگی این میزان به 15 درصد می رسد.

افرایش توده عضلانی در میانسالان و 5 مزیت سلامتی

سلامت نیوز:تحقیقات نشان داده اند که توده عضلانی ما با افزایش سن و با رسیدن به سن 40 سالگی، 8 درصد کاهش می یابد. در سن 70 سالگی این میزان به 15 درصد می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،توده عضلانی در حفظ سلامت نقش مهمی دارد و البته کاهش آن، قابل جبران است. تمرکز بر تمرینات قدرتی و رعایت یک رزیم غذایی سالم، روند کاهش توده عضلانی را با افزایش سن، کند می کند. مزایای شناخته شده حفظ توده عضلانی در میانسالان، از این قرارند:

بهبود سطح قند خون: تعادل سطح قند خون به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت، دمانس و چاقی را کاهش می دهد. متاسفانه با افزایش سن و کاهش توده عضلانی، میزان قند خون ناشتا افزایش می یابد. بر عکس، افزایش توده عضلانی، کاهش قند خون را به دنبال دارد و حساسیت به انسولین را نیز بهبود می بخشد.

کاهش چربی: از دست دادن عضله یکی از دلایل اصلی افزایش چربی در بدن است. متابولیسم شما زمانی که توده عضلانی را از دست می دهید، کاهش می یابد و در نتیجه چربی در بخش های مختلف بدن جمع می شود. کاهش متابولیسم منجر می شود نتوانید به راحتی وزن کم کنید. در این میان، انجام تمرینات قدرتی ضمن جلوگیری از تجمع چربی در بدن و افزایش توده عضلانی، وزن شما را در محدوده سالم نگه می دارد.

بهبود تعادل: به گفته متخصصان انجمن پوکی استخوان آمریکا، افراد مبتلا به سارکوپنیا (از دست رفتن عضلات در نتیجه پیری) دو تا سه برابر بیشتر در معرض شکستگی استخوان های لگن، پا و گردن هستند. افزایش توده عضلانی با انجام تمرینات قدرتی در این سنین، نه تنها شانس ابتلا به این شکستگی ها را کاهش می دهد بلکه باعث حفظ تعادل و ثبات در راه رفتن شده و خطر سقوط و افتادن را کم می کند.

افزایش قدرت استخوان ها: هر زمان که شما تمرینات قدرتی را انجام می دهید، نه تنها عضلات بلکه استخوان هایتان را نیز تقویت می کنید. تقویت استخوان ها خطر ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان و آرتریت را کاهش می دهد. بیشتر مبتلایان به آرتریت تمایلی به فعالیت فیزیکی ندارند در حالی که این کار اوضاع بیماری آنها را وخیم تر می کند. این بیماران باید حداقل هفته ای دو بار تمرینات قدرتی را انجام دهند.

افزایش طول عمر: فراموش نکنید که قدرت عضلانی با طول عمر رابطه مستقیم دارد و افرادی که قدرت عضلانی بهتری دارند، بیشتر عمر می ‌کنند. بهبود قدرت عضلانی در میانسالان نیازمند انجام تمرینات قدرتی به طور منظم است. این تمرینات را اولویت بندی کنید و از مزایای شگفت انگیز آنها بهره ببرید.

منبع:Care

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha