دندان‌ها تاثیر بسزایی در زیبایی و سلامت بدن دارند؛ در ادامه قصد داریم تا به بعد زیبایی دندان‌ها که اغلب هزینه زیادی برای آن پرداخت می‌شود هم اشاره کنیم.

۶ ترفند خانگی برای داشتن لبخندی زیبا

سلامت نیوز: دندان‌ها تاثیر بسزایی در زیبایی و سلامت بدن دارند؛ در ادامه قصد داریم تا به بعد زیبایی دندان‌ها که اغلب هزینه زیادی برای آن پرداخت می‌شود هم اشاره کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،برخی از غذا‌ها و نوشیدنی‌ها می‌تواند در رنگ طبیعی دندان‌ها تغییر ایجاد کند، اما راهکار‌هایی را بررسی می‌کنیم که بتواند لبخندی زیبا را به شما هدیه دهد.

حذف لکه‌های سطحی دندان

برخی از سفید کننده‌های طبیعی می‌توانند لکه‌های موجود روی دندان‌ها را به راحتی از بین ببرند که برخی از این راهکار‌ها سابقه طولانی دارند.

خمیردندان‌ها و برخی راهکار‌های خانگی سفید کردن دندان‌ها می‌تواند برای لکه‌های سطحی روی دندان‌ها موثر باشد، اما برای لکه‌های عمیق‌تر باید به پزشک مراجعه کرد.

استفاده از کیت سفیدکننده

کیت سفید کننده دندان شامل پروکسید کربامید سفید کننده‌ای است که می‌تواند هر گونه لکه عمیق یا سطحی را از بین ببرد و دندان را به رنگ طبیعی بازگرداند.

در برخی از کیت‌های سفید کننده دندان هم مواد سفید کننده‌ای وجود دارد که البته باید حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی دندان بماند تا اثر کند.

نوار‌های سفید کننده دندان هم می‌تواند در زیبایی این عضو کمک کننده باشد؛ ساز و کار این نوار‌ها با یک ژل سفید کننده بر پایه پروکسید پوشش داده می‌شود و تقریبا نامرئی هستند؛ استفاده از این نوار چندین بار در روز می‌تواند بعد از حدود یک هفته دندان‌ها را کاملا سفید کند.

راهکار خانگی سفید کردن دندان‌ها

برخی افراد ترجیح می‌دهند از راهکار‌های خانگی برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کنند.

خوراکی‌هایی مثل گلابی، سیب و هویج که بزاق دهان را افزایش می‌دهند می‌توانند به شست‌و شوی محیط دهان و دندان‌ها کمک کنند همچنین جویدن آدامس‌های بدون قند برای پاکسازی دندان مفید است.

علاوه بر آن بزاق دهان باعث خنثی شدن اسید فضای دهان می‌شود در نتیجه از تخریب دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

سیگار کشیدن ممنوع

سیگار نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه بر رنگ دندان‌ها هم تاثیر می‌گذارد؛ تنباکوی موجود در سیگار موجب نفوذ به حفره‌های دندان می‌شود که به سختی با مسواک زدن می‌توان آن را برطرف کرد.استعمال سیگار باعث بیماری لثه، بوی بد دهان و ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌شود.

خوراکی‌هایی که دندان‌ها را سیاه می‌کند

نوشیدن قهوه، چای و آبمیوه می‌تواند به تدریج لکه‌های دندانی را ایجاد کند، علاوه بر آن برخی میوه‌ها و سبزیجات نظیر تمشک و شاتوت می‌تواند چنین تاثیری بر رنگ دندان داشته باشد در نتیجه بعد از مصرف این خوراکی‌ها باید بلافاصله مسواک زد یا دهان را با آب شست‌وشو داد.

نخ دندان فراموش نشود

یک استراتژی ساده، اما مهم برای حفاظت از دندان‌ها استفاده از نخ دندان و مسواک زدن است؛ این اقدام باعث حفظ سلامت دندان‌ها و جلوگیری از تغییر رنگ آن تا حد ممکن باشد؛ البته نباید مصرف دهان شویه‌های عفونی را هم در طول روز فراموش کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha