چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 276441

رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: تاتو کردن که این روزها توسط جوانان کشور زیاد شده است، خطر ابتلا به هپاتیت را افزایش می دهد.

تاتو خطر ابتلا به هپاتیت را افزایش می دهد

سلامت نیوز: رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: تاتو کردن که این روزها توسط جوانان کشور زیاد شده است، خطر ابتلا به هپاتیت را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز، امیرعلی سهراب پور افزود: انجام تاتوهای نقش دار که در اماکن غیربهداشتی و زیرزمینی رواج زیادی یافته و همچنین سوراخ  کردن گوش و لب،  افراد را در معرض خطر ابتلا به هپاتیت قرار می دهد.

وی اظهار داشت: همچنین ارتباط جنسی پرخطر و خانواده هایی که یکی از اعضای آها معتاد تزریقی یا غیرتزریقی بوده و یا مدتی در زندان بسر می برده، نیز در معرض ابتلا به هپاتیت قرار دارند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران ادامه داد: افرادی که در اثر رفت و آمد به کشورهای دیگر دچار تغییرات فرهنگی و اجتماعی شده و الکل مصرف می کنند، نیز امکان دارد به هپاتیت مبتلا شوند.

سهراب پور گفت: افرادی که به علت چاقی در معرض ابتلا به بیماری های کبدی هستند، نیز احتمال ابتلا به هپاتیت را دارند.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی و آزمایشگاهی باید واکسن هپاتیت را تزریق کنند، افزود: کسانی که به حج و کربلا مشرف می شوند و افراد در معرض خطر باید واکسن هپاتیت را تزریق کنند.

سهراب پور تاکید کرد: درمان هپاتیت در دستور کار سازمان جهانی بهداشت قرار گرفته تا بتواند تا سال ۲۰۳۰ هپاتیت C را حذف کند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های سل، مالاریا، ایدز و هپاتیت جزو بیماری‌های عفونی در دو دهه گذشته  بودند و شیوع هپاتیت‌های ویروسی در دنیا افزایش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha