شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
کد خبر: 276576

تکنیک‌های ساده و کم هزینه‌ای برای داشتن ذهنی شاداب و جوان وجود دارد که در ادامه مهمترین این تکنیک‌ها را مرور می‌کنیم.

۷ تکنیک برای داشتن ذهنی جوان و شاداب

سلامت نیوز:تکنیک‌های ساده و کم هزینه‌ای برای داشتن ذهنی شاداب و جوان وجود دارد که در ادامه مهمترین این تکنیک‌ها را مرور می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حفظ سلامت ذهن و بهبود کارایی آن موضوعی است که اغلب افراد برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند و گاه روش‌های پیچیده و هزینه‌های سرسام آوری برای این موضوع در نظز گرفته می‌شوند،  هرچند می‌توان با تغییر در سبک زندگی و به آسانی به سلامت و جوانی ذهن کمک کرد که در ادامه برخی از این راهکار‌ها را مرور می‌کنیم.

گوش دادن به موسیقی

زمانی که شما به موسیقی مورد علاقه خود گوش می‌دهید، ذهن شما شاداب می‌شود و این موضوع نه تنها به بهبود وضعیت روحی شما کمک می‌کند بلکه حافظه شما هم تقویت می‌شود.

یک دلیلی که بین ریاضی و پخش موزیک ارتباط برقرار می‌کند، به دلیل تأثیر مثبت موسیقی بر عملکرد ذهن است؛ مغز باید کار کند تا ساختار آن تقویت شود؛ زمانی که موسیقی گوش می‌کنید، ذهن شما آماده فعالیت می‌شود.

دورهمی با دوستان

شناخت افراد جدید باعث افزایش عملکرد مغز می‌شود؛ عملکردی که از طریق حل جدول کلمات متقاطع یا درست کردن پازل هم حاصل می‌شود؛ این مهارت‌های ذهنی حافظه کوتاه مدت را تقویت کرده و به تمرکز حواس کمک می‌کند.

حضور در جمع‌های دوستانه و شنیدن نظرات دیگران درباره مسائل مختلف هم از جمله راهکار‌هایی است که می‌تواند عملکرد ذهنی شما را ارتقاء دهد.

زیاد بخندید

استرس موجب ترشح هورمون کوتیزول می‌شود که این شرایط باعث اختلال در فکر کردن است، همچنین استرس زیاد میزان یادگیری و حافظه افراد را دچار اختلال می‌کند؛ یک راهکار ساده برای حفاظت از مغز خندیدن است چرا که سطح کوتیزول بدن را کاهش می‌دهد.


طبیعت گردی کنید

طبیعت در کاهش استرس نقش بسزایی دارد؛ زمانی که شما به دامان طبیعت می‌روید، ذهن استراحت می‌کند و از مشغله‌های روزانه دور می‌شود بنابراین تمرکز شما افزایش می‌یابد و بهتر می‌توانید در شرایط مختلف تصمیم‌گیری کنید.

کار‌های جدید بیاموزید

زمانی که شما یک مهارت جدید یاد می‌گیرید، ساختار ذهنی شما برای درک مطالب فعال می‌شود. ممکن است در مهارت آموزی ممکن است به نوشتن خلاقانه یا فراگیری سرگرمی جدیدی مشغول باشید که ابتدا انجام این کار‌ها برایتان سخت است، اما به تدریج ذهن شما درگیر می‌شود و همین عامل موجب بهبود عملکرد مغز خواهد شد.

استراحت کافی داشته باشید

زمانی که خواب کافی نداشته باشید، در انجام ساده‌ترین وظایف روزانه هم دچار مشکل می‌شوید و تمرکز کردن برایتان دشوار است؛ برای آنکه سرحال باشید، حداقل باید ۷ تا ۹ ساعت در یک شبانه روز استراحت کنید.


به تناسب اندامتان اهمیت دهید

دریافت کالری اضافی علاوه بر چاقی بدن می‌تواند عاملی برای تضعیف برای حافظه باشد البته این موضوع هنوز به وضوح مشخص نشده است؛ تغییرات جزئی در بدن مانند حفظ سلامت اندام و داشتن تحرک کافی و توجه به رژیم غذایی، ذهنتان را سالم و جوان نگه می‌دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha