مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: طی توافق سازمان با معاونت بهداشت وزارت بهداشت و معاونت امور زنان ریاست جمهوری، در سال جاری برای تشخیص صحیح و به هنگام سرطان دهانه رحم به جای روش قدیمی پاپ اسمیر از روش جدید پاپ اسمیر( HPV) استفاده خواهد شد.

سلامت نیوز: مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: طی توافق سازمان با معاونت بهداشت وزارت بهداشت و معاونت امور زنان ریاست جمهوری، در سال جاری برای تشخیص صحیح و به هنگام سرطان دهانه رحم به جای روش قدیمی پاپ اسمیر از روش جدید پاپ اسمیر( HPV) استفاده خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت،، محمدرضا میرزایی در خصوص اقدام سازمان بیمه سلامت در جهت پیشگیری از سرطان بیان کرد: در جمعیت زنان کشور سه دسته سرطان به ترتیب سرطان پستان، سرطان دهانه رحم و سرطان روده بزرگ جزء شایع‌ترین سرطان‌ها هستند.در همین راستا از شش ماه قبل جلساتی بین معاونت امور زنان ریاست جمهوری، معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برگزار شده است.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: هزینه سالانه روش جدید پاپ اسمیر حدود 100 میلیارد ریال است که مقرر شد از محل اعتبارات روستایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تامین شود.

وی به سرطان سینه نیز اشاره کرد و گفت: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان زنان است و نیاز به توجه بیشتر وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمهگر دارد. در حال حاضر در سطح یک نظام سلامت و در مراجعات خانم‌ها به مراکز خدمات جامع سلامت روستایی موارد مشکوک با معاینه پزشکان عمومی و ماماها شناسایی شده و برای تشخیص و درمان‌های لازم به سطوح تخصصی ارجاع شده و هزینه‌های مربوطه تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: مهم‌ترین اقدام پیشگیری از سرطان سینه، غربالگری این بیماری در سطح یک ارائه خدمات است که در آینده نیاز به برنامه‌ای مدون با مشارکت معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری، معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha