سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 276870

هندوانه سرشار از ویتامین های A و C و لیکوپن است که به تقویت سیستم ایمنی و بهبود شرایط پوست کمک می کنند. افزون بر این، قندهای طبیعی موجود در هندوانه همراه با پتاسیم به جایگزینی الکترولیت های از دست رفته به واسطه تعریق کمک می کنند.

9 خوراکی ویژه تابستان!

سلامت نیوز:هندوانه سرشار از ویتامین های A و C و لیکوپن است که به تقویت سیستم ایمنی و بهبود شرایط پوست کمک می کنند. افزون بر این، قندهای طبیعی موجود در هندوانه همراه با پتاسیم به جایگزینی الکترولیت های از دست رفته به واسطه تعریق کمک می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران،به طور کلی، یک ابرماده غذایی به محصولی سرشار از مواد مغذی مختلف، از جمله آنتی اکسیدان ها، مواد شیمیایی گیاهی، چربی های سالم، اسید آمینه ها، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر گفته می شود.


به گزارش  "لیو استرانگ"، زمانی که از این مواد غذایی به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کرده یا به دستورالعمل های غذایی اضافه می شوند، در واقع، به بدن خود برای تقویت سیستم ایمنی و مبارزه علیه بیماری ها کمک می کنید.

اگرچه امکان دسترسی به ابرمواد غذایی در تمام طول سال فراهم است، اما برخی از آنها ویژه فصل تابستان هستند. پس زمانی که دمای هوا افزایش می یابد می توانید از این میوه ها و سبزی های مغذی تابستانی برای تقویت سلامت خود استفاده کنید.


بلوبری


بلوبری سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است. این میوه سرشار از آنتوسیانین ها است که به گروهی از مولکول های گیاهی به نام فلاونوئیدها تعلق داشته و توانایی مبارزه با التهاب و به حداقل رساندن رادیکال های آزاد را دارند.

افزون بر این، بلوبری برای سلامت قلب مفید است. طی یک مطالعه، زنانی که بیشترین میزان مصرف بلوبری و توت فرنگی را داشتند، نسبت به آنهایی که زیاد از این مواد غذایی مصرف نمی کردند، 34 درصد احتمال کمتری داشت یک حمله قلبی را تجربه کنند.

بلوبری سرشار از فیبر محلول نیز است. فیبر محلول به کاهش هوس های غذایی و بهبود گوارش کمک می کند.


هندوانه


هندوانه یکی از میوه های محبوب تابستانی است. در ماه های گرم تابستان احتمال مواجهه با کم آبی بدن افزایش می یابد و هندوانه میوه ای فوق العاده برای مقابل با این شرایط است زیرا بیش از 90 درصد آن از آب تشکیل شده است.

همچنین، هندوانه سرشار از ویتامین های A و C و لیکوپن است که به تقویت سیستم ایمنی و بهبود شرایط پوست کمک می کنند. افزون بر این، قندهای طبیعی موجود در هندوانه همراه با پتاسیم به جایگزینی الکترولیت های از دست رفته به واسطه تعریق کمک می کنند.

هندوانه برای سلامت قلب نیز مفید است زیرا یکی از بهترین منابع غذایی برای ال-سیترولین محسوب می شود که این اسید آمینه ممکن است به مدیریت سطوح فشار خون کمک کند.


چغندر


چغندر فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند. این سبزی یکی از بهترین ابرمواد غذایی تابستانی است، به ویژه این که به روش های مختلف می توان از آن استفاده کرد.

چغندر سرشار از فولات است که این عضور خانواده ویتامین های B ممکن است خطر سرطان، افسردگی و بیماری قلبی را کاهش دهد. همچنین، این سبزی منبع خوبی برای منگنز و مس است که به حفظ سلامت سیستم ایمنی کمک می کنند.

اگر به دویدن در فضای آزاد علاقمند هستید، چغندر می تواند همراهی خوب برای کاهش دمای بدن در فصل تابستان باشد. چغندر سرشار از نیترات غذایی است که به تبدیل اکسید نیتریک کمک می کند و تقویت گردش خون را در پی دارد. مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که مصرف چغندر می تواند عملکرد ورزشی افراد را تقویت کرده و ممکن است فشار خون و التهاب را کاهش دهد. همچنین، این مطالعه نشان داد که چغندر ممکن است به مدیریت بهتر بیماری قلبی و سرطان کمک کند.


فلفل دلمه ای قرمز


فلفل دلمه ای قرمز یک نیروگاه مغذی است. یک فلفل دلمه ای قرمز اندازه متوسط تنها 31 کالری دارد و می تواند 170 درصد از ارزش توصیه شده روزانه ویتامین C را تامین کند. افزون بر تقویت سیستم ایمنی و تقویت بدن در برابر سرماخوردگی های تابستانی، ویتامین C از سلامت پوست پشتیبانی کرده زیرا به تولید کلاژن کمک می کند.

افزون بر این، فلفل دلمه ای قرمز حاوی بتا-کاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند و این ماده مغذی از سلامت چشم ها پشتبیانی می کند. این در شرایطی است که محتوای لیکوپن فلفل دلمه ای قرمز ممکن است آثار ضد سرطان داشته باشد.


آووکادو


آووکادو یک ابرماده غذایی خوشمزه با قابلیت استفاده به روش های مختلف است. این میوه سرشار از اسید اولئیک تک غیر اشباع است که یک اسید چرب دوستدار قلب محسوب می شود و به تقویت سلامت قلبی عروقی، تنظیم سطوح قند خون، و کاهش التهاب کمک می کند.

چربی های سالم موجود در آووکادو به جذب بهتر مواد مغذی محلول در چربی، از جمله ویتامین های A، D، E و K کمک می کنند.


شاه توت


شاه توت سرشار از ویتامین های  Aو C است. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین K است که به تقویت استخوان ها کمک می کند.

آنتوسیانین که رنگدانه ای گیاهی است، عامل رنگ تیره شاه توت محسوب می شود. این ماده مغذی ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی، برخی انواع سرطان، دیابت، برخی بیماری های متابولیک و حتی عفونت های میکروبی کمک کند.


تمشک

بنابر مطالعه ای که در سال 2016 در نشریه Advances in Nutrition منتشر شد، تمشک ممکن است به کاهش فشار خون، کلسترول، پیشگیری از بیماری قلبی، کنترل قند خون و مبارزه با التهاب کمک کند. تمشک منبع فوق العاده ای برای فیبر است، از این رو، به تنظیم دستگاه گوارش نیز کمک می کند.


کدوی تابستانی


کدوی تابستانی سرشار از ویتامین B6، پتاسیم و مواد شیمیایی گیاهی است.


هلو


هلو از جمله میوه های خوشمزه و آبدار تابستانی است. این میوه حاوی ویتامین C و سرشار از پتاسیم است که به حفظ سطوح سالم فشار خون به واسطه دفع سدیم اضافه از بدن از طریق ادرار و کاهش تنش در رگ های خونی کمک می کند.

همچنین، هلو سرشار از فیبر است که به پشتیبانی از سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. محتوای ویتامین C هلو می تواند به بهبود شرایط پوست و تقویت سیستم ایمنی برای مبارزه با میکروب های تابستانی کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha