سه‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

قاچاق انسان یک جرم شنیع است که تمامی مناطق جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، حدود 72 درصد از قربانیان شناسایی ‌شده زنان و دختران هستند و درصد کودکان قربانی از 2004 تا 2016 دو‌برابر شده است.

زنان و دختران 72 درصد قربانیان قاچاق انسان

سلامت نیوز: دبیر‌کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مقابله با قاچاق انسان،30 جولای 2019 برابر با 8 مرداد ماه جاری اعلام کرد 72 درصد از قربانیان شناسایی شده قاچاق انسان، زنان و دختران هستند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش  به شرح زیراست:
 
قاچاق انسان یک جرم شنیع است که تمامی مناطق جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، حدود 72 درصد از قربانیان شناسایی ‌شده زنان و دختران هستند و درصد کودکان قربانی از 2004 تا 2016 دو‌برابر شده است.

بیشتر قربانیان شناسایی ‌شده برای بهره‌کشی جنسی قاچاق شده اند. قربانیان همچنین برای کار اجباری،  استخدام به عنوان کودک‌سرباز و دیگر اشکال بهره‌کشی و سوء استفاده  قاچاق شده‌اند.


قاچاقچی‌ها و گروه‌های تروریستی افراد آسیب‌پذیر را طعمه خود می‌سازند، از افراد فقیر گرفته تا کسانی که گرفتار جنگ شده یا با تبعیض رو‌به‌رو هستند. نادیا مراد، نخستین قربانی قاچاق که به عنوان سفیرحسن نیت سازمان ملل متحد به خدمت گرفته و به حق دریافت‌کنندگان جایزه صلح نوبل  2018 شد که دلیل آن تحریک جریان بین‌المللی به منظور توقف قاچاق و خشونت جنسی در مخاصمات بود.


درگیری مسلحانه، آوارگی، تغییرات اقلیمی، بلایای طبیعی و فقر، آسیب‌پذیری‌ها و نومیدی را تشدید کرده و همین امر زمینه رشد سریع قاچاق را فراهم کرده است. مهاجران همواره هدف قرار می‌گیرند. هزاران نفر در دریا‌ها، بیابان‌ها و مراکز نگهداری، به دست قاچاقچیان و ناقلان مهاجران، به دلیل تجارت اهریمنی و بی‌رحمانه آنان جان سپرده اند.


اما بی‌توجهی هر‌روزه به سوء‌استفاده و بهره‌کشی در اطراف‌مان، هزینه‌های سنگینی را تحمیل می‌کند. در واقع، از ‌ساخت و سازتا تولید غذا و کالا‌های مصرفی، تجارت و کسب و کار‌های بی‌شماری از تیره‌بختی دیگران سود می‌برند.


عملکرد چند‌جانبه موجب پیشرفت‌هایی از جمله از راه کنوانسیون پالرمو و پروتکل آن در پیش‌گیری، رفع و مجازات قاچاق انسان، به ویژه زنان و کودکان شده است. بیشتر کشور‌ها دارای مقررات ضروری مصوب هستند و برخی دیگر به تازگی نخستین جرم‌انگاری قاچاق خود را تصویب کرده‌اند.

اما اقدامات بیشتری باید انجام شود تا شبکه‌های فرا‌ملیتی قاچاق به دست عدالت سپرده شوند و فرا‌تر از همه، تضمین کنند  قربانیان شناسایی شده و می‌توانند به حمایت‌ها و خدمات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
آرمان‌های توسعه پایدار شامل اهداف روشنی برای پیش‌گیری از سوء‌استفاده و بهره‌کشی، رفع کلیه اشکال خشونت علیه تمامی زنان و دختران، همچنین ریشه‌کن کردن کار اجباری و کار کودکان است. در این روز جهانی مقابله با قاچاق انسان، اجازه دهید بار دیگر بر تعهد خود به منظور توقف جرایم ناشی از بهره‌کشی بی‌رحمانه از افراد برای کسب منفعت، و کمک به قربانیان برای بازسازی زندگی‌شان تاکید نمایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha