جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۳
کد خبر: 27692
سلامت نیوز : معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درباره سرانه دانشجویی و فرهنگی علوم پزشکی در سال 90 گفت: برای افزایش سرانه دانشجویی در سال 90، پیشنهاد 30 درصدی را ارائه داده ایم که با توجه به نهایی نشدن بودجه، هنوز میزان آن تعیین نشده است.

دكتر فرحناز تركستانی گفت: سرانه دانشجویی و فرهنگی در سال 89، افزایش دو برابری داشته است.

وی افزود: مهمترین برنامه سال 90 ارزیابی و نظارت بر حوزه دانشجویی و فرهنگی تمامی دانشگاههای علوم پزشکی است که بر اساس شاخص های تدوین شده انجام می گیرد.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: نظارت و ارزیابی با 5 گروه تدوین شده، اجرایی می شود و بر اساس برنامه پنجم توسعه کار پایش نظارتی از خردادماه آغاز می شود.

وی با اشاره به این که احتمالاً مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به اداره کل ارتقا می یابد، گفت: بر اساس برنامه توسعه منشور فرهنگ قرآنی، این مرکز به اداره کل ارتقا می یابد.

دكتر ترکستانی با تاکید بر تذهیب، علم و ورزش به عنوان سیاست اصلی برنامه های فرهنگی و ورزشی وزارت بهداشت در حوزه دانشجویی گفت: علاوه بر برگزاری هفته خوابگاهها در هفته پایانی اردیبهشت ماه، جشنواره قرآنی دانشجویان علوم پزشکی نیز در روزهای 27 تا 29 اردیبهشت ماه در کاشان برگزار می شود.

وی درباره میزان پوشش متقاضیان خوابگاهی در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: در بخش دختران 100 درصد متقاضیان خوابگاهی پوشش داده شده اند اما این پوشش خوابگاهی به قیمت تراکم و افزایش ظرفیت خوابگاهها صورت گرفته است و متاسفانه اکنون تراکم خوابگاهها زیاد است.

وی درباره میزان مشارکت مجمع خیرین سلامت در ساخت خوابگاه در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: خیرین حوزه سلامت بیشتر در بخش بیمارستانها و مراکز درمانی فعالیت می کنند و ما در هفته خوابگاهها نیز سعی می کنیم که توجه آنها را به این حوزه جلب کنیم تا مشکلات دانشجویان کاهش یابد.

دكتر ترکستانی در پاسخ به مشکل کمبود خوابگاه برای جمعی از دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دانشگاهها در مقطع دکتری تخصصی اعلام کرده اند که خوابگاه نمی دهند اما با این وجود این دانشجویان برای خوابگاه خود مشکل داشتند که دانشگاه سعی کرده با ارائه یک خوابگاه خودگران مشکل آنها را تا حدی حل کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، افزود: حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی با توجه به کمبود امکانات برای ارائه آنها به دانشجویان، اولویت بندی انجام می دهد که بر اساس این اولویت بندی دانشجویان دختر مجرد، دانشجویان پسر مجرد، دانشجویان متاهل در مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکتری حرفه ای تحت پوشش خوابگاهی قرار می گیرند. دانشجویان دکتری تخصصی (Ph.D) در اولویت آخر برای پوشش خوابگاهی هستند چرا که این دانشجویان کمک هزینه از دانشگاه دریافت می کنند./204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha