شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 27710

پژوهشگران با بازنگری تحقیقات پیشین در مورد تاثیر سلنیوم بر سرطان دریافتند مصرف روزانه این ماده معدنی از بروز سرطان جلوگیری نمی کند.

سلامت نیوز :پژوهشگران با بازنگری تحقیقات پیشین در مورد تاثیر سلنیوم بر سرطان دریافتند مصرف روزانه این ماده معدنی از بروز سرطان جلوگیری نمی کند.
 
به گزارش بی بی سی نیوز، گروه "کاکرین" ، 55عنوان تحقیق علمی در مورد سلنیوم را مورد مطالعه قرار دادند .
تاکنون گزارش های بی پایه و اساسی در مورد این که سلنیوم ماده معدنی قدرتمندی برای پیشگیری از سرطان است ، منتشر شده است اما محققان مدرکی دال بر این که سلنیوم از سرطان پوست یا پروستات جلوگیری می کند، پیدا نکرده اند.
آنها بعد از مطالعات خود کشف کردند که مصرف دراز مدت سلنیوم ممکن است مضر باشد.

دکتر "گابریل دنرت" عضو موسسه Transdisciplinary Health Research در آلمان که مسئول نگارش گزارش گروه کاکرین بوده است، گفت: ما نتوانستیم مدرکی را پیدا کنیم که نشان دهد مصرف منظم قرص های مکمل غذایی سلنیوم - چه توسط کسانی که کمبود این ماده معدنی را دارند و چه کسانی که ندارند - از بروز سرطان جلوگیری کرده است.
مقدار کمی از ماده معدنی سلنیوم برای سلامتی ، حیاتی است و تامین همین مقدار به تقویت دستگاه ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت و سایر بیماری ها کمک می کند.
سلنیوم در بسیاری از مواد غذایی از جمله بادام برزیلی، ماهی تن و ماکارونی یافت می شود.

تاکنون تحقیقات زیادی در مورد مزایای قرص سلنیوم در کاهش خطر سرطان انجام گرفته است که پاسخ برخی از آنها مثبت و برخی دیگر منفی بوده است.
اما اکنون کارشناسان می گویند که شواهد کافی وجود دارد که با اطمینان اعلام کنند مصرف سلنیوم به عنوان اقدامی برای جلوگیری از سرطان بی فایده است.

"یینکا ابو " از سازمان خیریه تحقیقات سرطان انگلیس در این مورد گفت : انجام تحقیقات بزرگ به ما نشان می دهد که قرص های ویتامین و مواد معدنی نه تنها ابزاری قدرتمند در مبارزه با سرطان نیست بلکه اغلب در تقویت بدن در برابر انواع این بیماری بی فایده هستند و حتی در برخی موارد ممکن است خطر بروز سرطان را بیشتر کند.
وی افزود: بهترین راه برای دریافت انواع ویتامین و مواد معدنی از طریق تغذیه مناسب و سالم است که بخش عمده ای از آن میوه و سبزیجات هستند تغذیه متوازن و سالم بهترین محافظ در برابر سرطان است. بیشتر افراد سالم نیازی به قرص های مکمل ندارند. البته به برخی توصیه می شود که تحت نظر پزشک قرص ویتامین و مواد معدنی مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha