یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 277151

اوگاندا با هدف کمک به کشور همسایه کنگو که تاکنون نزدیک به دو هزار نفر از شهروندان خود را در اثر ابتلا به ابولا از دست داده است، بزرگترین آزمایش واکسن این ویروس واگیردار را آغاز کرد.

آغاز بزرگترین آزمایش واکسن ابولا در اوگاندا

سلامت نیوز:اوگاندا با هدف کمک به کشور همسایه کنگو که تاکنون نزدیک به دو هزار نفر از شهروندان خود را در اثر ابتلا به ابولا از دست داده است، بزرگترین آزمایش واکسن این ویروس واگیردار را آغاز کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،، آزمایشات بالینی گسترده بر روی واکسن آزمایشی کمپانی داروسازی یانسن (Janssen) بلژیک با حمایت سازمان پزشکان بدون مرز و دانشکده بهداشت و درمان تروپیکال لندن، بر بیش از ۸۰۰ نفر از ساکنان منطقه غربی امبرارا (Mbrara) در اوگاندا انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «مدیکال اکسپرس»،محققان اوگاندایی از این که واکسن یانسن هنوز در کنگو مورد استفاده قرار نگرفته‌است، ابراز تاسف می‌کنند.

از آغاز شیوع بیماری ابولا در کنگو، تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر از شهروندان این کشور از واکسن آزمایشی اما موثر شرکت داروسازی مرک (Merck) دریافت کرده‌اند اما با شیوع این ویروس در شهر پر جمعیت گوما (Goma) کارشناسان سلامت از در دسترس بودن دُزهای مورد نیاز از واکسن این بیماری ابراز نگرانی می‌کنند.

به گفته مقامات مسئول، نزدیک به نیمی از موارد ابتلا به ابولا در کنگو تاکنون تشخیص داده نشده‌اند و در این صورت «این بیماری همه‌گیر می‌تواند برای دو یا سه سال به طول بیانجامد.»

به گفته محققان اوگاندایی، پیش‌بینی می‌شود دور جدید آزمایش‌ها بر روی واکسن ابولای شرکت یانسن، دو سال زمان ببرد. این محققان در جریان بررسی‌های خود همچنین مدت زمانی را که این واکسن فرد را در برابر ابتلا به ویروس ابولا مصون نگه می‌دارد نیز، آزمایش خواهند کرد. 

اوگاندا در گذشته بارها شیوع ابولا را در مرزهای خود تجربه کرده است اما در زمان حاضر به جز سه موردی که در ماه ژوئن پس از ورود به مرزهای این کشور از مسیر زمینی حفاظت نشده، در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند، هیچ موردی از ابتلا به این بیماری را گزارش نکرده است.

ویروس واگیردار ابولا در بیش از ۹۰ درصد موارد کشنده است. از علائم ابتلا به این بیماری می‌توان به تب، استفراغ، اسهال، درد ماهیچه و در مواردی خونریزی درونی و خارجی اشاره کرد. این ویروس اغلب از طریق تماس نزدیک با مایعات بدن افراد مبتلا و اشیاء آلوده چون ملحفه‌ها، منتقل می‌شود.    



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha