مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مبارزه با ویژه خواری‌ها گفت: ما متعهد به انجام وظایف خودمان هستیم. همین که وظایف خود در قبال بیمه شدگان را انجام می‌دهیم، ویژه‌خواری نمی‌کنیم.

اختصاص وام 100 میلیارد تومانی برای مستمری بگیران تأمین اجتماعی

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به مبارزه با ویژه خواری‌ها گفت: ما متعهد به انجام وظایف خودمان هستیم. همین که وظایف خود در قبال بیمه شدگان را انجام می‌دهیم، ویژه‌خواری نمی‌کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ، مصطفی سالاری در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبیین اولویت‌ها و سیاست‌های کاری‌اش با تأکید بر اینکه دغدغه‌ای برای پرداخت بموقع مستمری‌ها نداریم ادامه داد: ماهانه تقریباً ۹۲۰۰ تا ۹۵۰۰ میلیارد تومان هزینه داریم که ۶۵۰۰ میلیارد تومان آن به مستمری‌ها مربوط است.

به همین دلیل به جامعه هدف اعلام می‌کنم دغدغه‌ای برای پرداخت بموقع حقوق مستمری بگیران وجود ندارد و منابع ما برای این بخش کافی است. او با اشاره به برنامه‌ریزی تأمین‌اجتماعی برای تسویه معوقات مراکز درمانی طرف‌ قرارداد گفت:

در زمان اجرای طرح تحول، هزینه‌های درمان جهش قابل توجهی پیدا کرد تا خدمات ارتقا یابد و به همین علت در بخش درمان معوقاتی داریم که برای تسویه آن برنامه خواهیم داشت. دو سه هزار میلیارد تومان هزینه‌های متفرقه، پرسنل و جاری است. در مجموع ۸۵۰۰ میلیارد تومان وصولی مستمر حق بیمه داریم. هزار میلیارد تومان باقی مانده را هم از چند منبع دیگر باید تأمین کنیم که یکی از آنها از محل سود سرمایه‌گذاری‌های سازمان در شستا است.


سالاری افزود: ۱۸ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان و بخش‌های مختلف مطالبه داریم، البته به بهانه معوقات و بدهی‌های بیمه‌ای، کارگاهی را تعطیل نمی‌کنیم. در مجموع برنامه‌ریزی‌های دقیقی در دست انجام است و با کمک دولت و مجلس می‌توانیم درآمد و هزینه‌ها را به ثبات برسانیم و اگر دغدغه‌ای وجود دارد در ماه‌های آتی رفع خواهیم کرد.


وی درباره بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی و روند وصول آن گفت: درباره نحوه محاسبه بدهی در کارگروه مشترک با سازمان برنامه و بودجه اعلام نظر می‌شود و دیدگاه دولت این است که هرجا نیاز است در موارد مربوط به پرداخت حق بیمه کارفرما و... کمک کند. در بودجه راه‌های شش گانه‌ای مطرح است که دو سه مورد دست یافتنی‌تر است و امیدواریم بخشی را وصول کنیم.


سالاری اظهار کرد: در کنار تکالیف اساسی، خدماتی چون طرح کرامت رضوی، برخی امور رفاهی، طرح‌های همسان‌سازی و پرداخت وام هم اجرا می‌شود. برای مثال تعداد وام‌ها را دوبرابر کردیم.

وام‌ها در دو مرحله پرداخت شده و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دو فصل آینده درنظر گرفته شده که در دو اعتبار ۵۰ میلیاردی به‌عنوان وام به بازنشستگان اعطا می‌شود. برای همسان‌سازی هم باید منابع را تأمین کنیم تا هرزمانی وارد مرحله اجرا شدیم تعهد ما بموقع ایفا شود.


وی با تأکید بر اینکه تأمین اجتماعی به‌دنبال سازوکاری برای پرداخت بدهی‌ها به مراکز درمانی است ادامه داد: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان معوقه به بخش درمان اعم از بخش دولتی، خصوصی و... داریم که با راهکارهایی چون پرداخت معوقات در برابر وصول بدهی‌مان از سایر بخش‌ها آنها را پرداخت خواهیم کرد، البته قرار شده که متعهد شویم از این به بعد ۶۰ تا ۷۰ درصد تعهدات بموقع پرداخت شود و مابقی را با سازوکار دیگر انجام دهیم.


مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در واکنش به اخباری مبنی بر خالی شدن ظرفیت ۲۶۰ هزار نفری بیمه کارگران ساختمانی و پوشش افراد جدید تصریح کرد: این آمار دقیق نیست. اکنون بیش از ۳۵۰ هزار مشمول داریم.

بازرسی‌ها نشان می‌دهد که افرادی در این فهرست هستند و از این خدمات استفاده می‌کنند که کارگر نیستند. به همین دلیل سامانه‌ای تعریف شده که اطلاعات افراد مشمول که بیمه کارگر ساختمانی دارند با دستگاه‌های مختلف کنترل شود تا اگر تعارضی وجود دارد این افراد حذف شوند.

این کار از دو هفته قبل شروع شده و تا پایان شهریور کنترل جدی انجام خواهد شد. پیش‌بینی ما این است که تا ۳۰ درصد مشمولین از فهرست قدیم حذف شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha