سلامت نیوز :معاون درمان وزیر بهداشت با تاكید بر لزوم حقیقی ‌سازی تعرفه‌های بیمارستانی، گفت: این تعرفه‌ها باید حقیقی شوند تا بیمارستان‌ها برای تامین هزینه‌های خود نیازمند كمك و حمایت جانبی نباشند.

دكتر سید حسن امامی‌ رضوی در گفت‌وگو با ایسنا ، در پایان سفر یك‌ روزه به دزفول اظهار كرد: با توجه به اقلیم خاص استان خوزستان و بالا بودن رطوبت هوا در این استان، ساختمان بیمارستان‌ها خیلی زود فرسوده می‌شوند و در حال حاضر بیشتر بیمارستان‌های خوزستان به نوسازی و بهسازی نیازمند هستند.

وی افزود: ایجاد ساختمان‌های جایگزین برای بیمارستان‌های فرسوده در خوزستان در دستور كار دولت قرار گرفته است. در آینده نزدیك ساختمان جدیدی برای بیمارستان رازی اهواز ایجاد می‌شود و این بیمارستان به مكان جدید منتقل می‌شود.

امامی‌ رضوی تصریح كرد: ساخت بیمارستان‌های جدید در خوزستان و بهسازی و نوسازی بیمارستان‌های فرسوده بر اساس اولویت در حال انجام است.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره توزیع پزشك متخصص در خوزستان خاطرنشان كرد: در حال حاضر با توجه به اینكه در دانشگاه‌های جندی ‌شاپور اهواز، علوم پزشكی دزفول و بهبهان همه رشته‌های تخصصی وجود دارد، متخصصان در خوزستان به صورت قطبی توزیع شده‌اند و در این استان با كمبود پزشك متخصص مواجه نیستیم، ولی در آینده با ایجاد بیمارستان‌های جدید و افزایش تخت‌های بیمارستانی نیاز به نیروی متخصص در خوزستان ایجاد می‌شود.

وی تاكید كرد: با توجه به شرایط خاص موجود در خوزستان و همچنین تبعات ناشی از جنگ در این استان، جاذبه ویژه‌ای برای پزشكان در خوزستان وجود ندارد، به همین دلیل برای جذب و ماندگاری نیروی متخصص در خوزستان باید فعالیت‌های ویژه‌ای انجام شود. در سال‌های اخیر ماندگاری پزشكان متخصص در خوزستان افزایش یافته است، ولی لازم است در این زمینه بیشتر تلاش شود.

امامی ‌رضوی گفت: با توجه به افزایش اعتبارات سلامت در سال 90، بازسازی و مقاوم ‌سازی بیمارستان‌ها به صورت جدی پیگیری خواهد شد و مانند هر سال، مبلغ قابل توجهی در این زمینه به مراكز دانشگاهی كشور اختصاص می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha