معاون کل وزارت بهداشت گفت: بابت هرگونه مشکل و خدشه ای در تکریم مراجعین سیستم بهداشتی و درمانی کشور که بیماران هستند، عذرخواهی می کنم و حرکت رو به جلو وزارت بهداشت در چند سال اخیر در راستای تکریم ارباب رجوع و اجرای فرمایش مقام معظم رهبری که "بیمار نباید هیچ رنجی به جز بیماری داشته باشد" ادامه پیدا خواهد کرد.

مشکلات بیمارستان‌ها را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهید

سلامت نیوز: معاون کل وزارت بهداشت گفت: بابت هرگونه مشکل و خدشه ای در تکریم مراجعین سیستم بهداشتی و درمانی کشور که بیماران هستند، عذرخواهی می کنم و حرکت رو به جلو وزارت بهداشت در چند سال اخیر در راستای تکریم ارباب رجوع و اجرای فرمایش مقام معظم رهبری که "بیمار نباید هیچ رنجی به جز بیماری داشته باشد" ادامه پیدا خواهد کرد.


به گزارش سلامت نیوز،  ایرج حریرچی در گفتگو با برنامه "تهران کلینیک" شبکه رادیویی تهران، گفت: ممکن است در برخی موارد، مجبور شویم که به مردم نوبت دهیم و برای انجام اعمال غیراورژانسی در لیست انتظار قرار گیرند. در کشورهای اروپایی هم برای بستری شدن بیماران در بیمارستان مگر در موارد اورژانسی، لیست انتظار و نوبت های چند هفته ای وجود دارد.


وی : انتظار برای بستری، غیرمطلوب اما پذیرفته شده در سطح کشورهای دنیا است البته نباید فراموش کنیم که بستری در بیمارستان باید برای موارد ضروری درمان باشد اما گاهی می بینیم که به عنوان مثال اگر روز دوشنبه نوبت عمل جراحی بیمار است و این بیمار شنبه از شهرستان به مرکز استان یا تهران سفر کرده، انتظار دارد که همان روز شنبه، در بیمارستان پذیرش و بستری شود.


معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه اخیرا برخی بیمه شدگان یک سازمان بیمه گر در مورد سقف پذیرش در روزهای پایانی ماه، دچار مشکل شده بودند، افزود: بعضی از بیمه ها، سقفی معین کرده بودند که موجب عدم پذیرش برخی از بیماران شده بود که از حدود سه هفته پیش، وزیر بهداشت دستور داد که این سقف برداشته شود تا بیماران با مشکلات کمتری، پذیرش و درمان شوند.


حریرچی یادآور شد: در سال های اخیر اصلاح هتلینگ بیمارستان ها به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های تکریم بیماران و ارباب رجوع در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت به گونه ای که حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع از فضاهای بهداشتی و درمانی، معادل حدود ۴۵ هزار تخت بیمارستانی فرسوده، نوسازی و بازسازی شد اما به نقطه ایده آل نرسیده ایم.


وی اضافه کرد: از نظر ما به عنوان کادر بهداشتی و درمانی، بیماران مشتری و نفر اصلی بیمارستان ها هستند و فلسفه وجودی بیمارستان ها، ارائه خدمات به بیماران است اما کتمان هم نمی کنم که در برخی موارد، تخطی انجام می شود که برای مقابله با آن چندین راه وجود دارد؛ یکی اینکه مردم به توجیه کادر درمانی بپردازند؛ دیگر اینکه  مسئولان بیمارستان ها را در جریان مشکلات خود قرار دهند و از سوی دیگر نیز برای رسیدگی و مشکلات بیمارستان ها اعم از نحوه برخورد، تامین اقلام مورد نیاز و هزینه های دریافتی با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، گفت: مردم در صورت بروز هرگونه مشکلی در حوزه بهداشت و درمان می توانند با این سامانه تماس بگیرند و با کد پیگیری که در اختیار مردم قرار می گیرد، بعد از رسیدگی، نتیجه را به اطلاع آنها می رسانیم.
حریرچی در خصوص رسیدگی بهتر به مشکلات مردم در بیمارستان ها، خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت اخیرا انتصاب بسیار مهمی را انجام داد و دکتر جبارزاده که سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس، استانداری و قائم مقامی وزارت کشور را برای شنیدن صدای مردم و انتقال نظرات آنها در محیط های بهداشتی و درمانی را دارد به عنوان نماینده  خود در شورای مردمی نظارت بر کیفیت ارائه خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش منصوب کرد که با تشکیل شوراهای استانی، این نظرات مردمی جمع آوری و مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha