دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 277944

بسیار پیش آمده كه یك مادر برای درمان دیابت به من مراجعه كرده است و من پس از مداوای او به فرزندش كه همراه او آمده رو‌كرده‌ام و گفته‌ام: شما هم اضافه وزن زیادی دارید و با داشتن مادر دیابتی در صورتی‌كه از خطر دور نشوی دیر یا زود به دیابت مبتلا می‌شوید و این غیرقابل اجتناب است.

پیش درآمدهای ابتلا به بیماری دیابت تیپ2

سلامت نیوز: بسیار پیش آمده كه یك مادر برای درمان دیابت به من مراجعه كرده است و من پس از مداوای او به فرزندش كه همراه او آمده رو‌كرده‌ام و گفته‌ام: شما هم اضافه وزن زیادی دارید و با داشتن مادر دیابتی در صورتی‌كه از خطر دور نشوی دیر یا زود به دیابت مبتلا می‌شوید و این غیرقابل اجتناب است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،جالب این است كه بیشتر مادران به جای استقبال از این اعلام خطر و پرداختن به راه چاره از حقیقت فرار می‌كنند و به من اجازه نمی‌دهند در مورد روش‌هایی كه باید این بیماری را از فرزندشان دور كنم،صحبت كنم! در بحث قبلی مرحله اول ابتلا به دیابت را توضیح دادم:

یك نوجوان كه زیاد غذا می‌خورد، متحمل استرس روحی است و به دلایل زیادی از فعالیت بدنی فرار می‌كند و آرام‌آرام اضافه وزن پیدا می‌كند. در این مرحله آزمایش‌ها چیزی را نشان نمی‌دهد و برای راه‌حل این موارد را برشمردم:


تغذیه مناسب و اجتناب از پرخوری
تفریحات سالم و كاهش استرس‌های تحصیلی و اجتماعی
داشتن روزانه دو تا سه ساعت فعالیت بدنی ملایم و حداقل 45 دقیقه ورزش متوسط تا سنگین به دفعات سه‌ تا چهار بار درهفته
تناسب اندام و داشتن عضله
كافی.


داشتن وزن مناسب
مرحله دوم ابتلا به دیابت تیپ 2 زمانی شروع می‌شود كه چند سال عوامل اصلی خطر چهارگانه شامل استرس، پرخوری و بدخوری، نداشتن ورزش كافی و اضافه وزن وجود دارد.


حالا فرد به سنین جوانی رسیده است. از بی‌حالی و كم انرژی بودن شكایت دارد. در این حال وقتی خون را آزمایش می‌كنیم، قند خون كمی بالا رفته، ولی هنوز روی مرز و نزدیك به صد است، چربی‌های خون متعادل نیستند و اگر مقدار انسولین موجود در خون را اندازه بگیریم بالاتر از  حد طبیعی است.
البته این مورد آخر جزو آزمایش‌های معمول نیست.

مهم‌ترین چیزی كه در معاینه این جوان می‌بینیم زیاد بودن دور كمر است و نسبت دور كمر به دور باسن زیادتر از حد سلامت است. اینها به ما می‌گویند این جوان در مرحله دوم شروع دیابت تیپ 2 است.


خبر خوب این كه این جوان هنوز در مرحله قابل برگشت است، یعنی با رعایت پنج راه‌حل گفته شده دوباره سلامت كافی را به دست خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha