مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی گفت: ادغام وزارتخانه های رفاه و کار با ابهاماتی نظیر بلاتکلیفی زیر مجموعه‌های وزارت رفاه مانند بهزیستی و کمیته امداد مواجه است.

سلامت نیوز :مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی گفت: ادغام وزارتخانه های رفاه و کار با ابهاماتی نظیر بلاتکلیفی زیر مجموعه‌های وزارت رفاه مانند بهزیستی و کمیته امداد مواجه است.
عباس اورنگ در گفتگو با مهر افزود: با توجه به اینکه وزارت رفاه متولی و سیاستگذار در امور حمایتی و رفاهی مردم است و همچنین مانع از همپوشانیهای بیمه ای، اجتماعی و بازنشستگی می شود به همین دلیل یکی از وزارتخانه های اصلی در کشور محسوب می شود.

وی در مورد ادغام وزارت رفاه با کار نیز گفت: در حال حاضر مشخص نیست که وزارت رفاه با تمام زیرمجموعه هایش با وزارت کار ادغام می شود یا خیر. اگر قرار باشد بدون زیر مجموعه ها به وزارت کار منتقل شود در این صورت این ادغام معنی ندارد چون نوع فعالیت خدمات درمانی، بهزیستی، امداد و... با وزارت کار متفاوت است.

مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی تاکید کرد: به همین دلیل مسئولین امر ابتدا باید تکلیف زیر مجموعه های وزارت رفاه را مشخص و ابهامات موجود را برطرف کنند.

اورنگ افزود: چنانچه زیر مجموعه های رفاه مانند خدمات درمانی و بهزیستی از رفاه جدا و به وزارت بهداشت منتقل شوند در این صورت ناظر و متولی یکی شده و مشکل آفرین می شود.

به گفته وی، از سوی دیگر اگر تامین اجتماعی به وزارت کار نیز منتقل شود باز هم متولی و سیاست گذار یکی می شود و در این صورت برای ایجاد اشتغال، مشکلاتی مانند بازنشستگی پیش از موعد اتفاق می افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha