چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 278783

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف نوشابه حتی نوشابه‌های فاقد قند با خطر مرگ زودهنگام مرتبط است.

ارتباط مصرف نوشابه با مرگ زودرس

سلامت نیوز:نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف نوشابه حتی نوشابه‌های فاقد قند با خطر مرگ زودهنگام مرتبط است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، افرادی که به طور مداوم نوشابه مصرف می‌کنند بیشتر در معرض مرگ زودهنگام قرار دارند که این روند در نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده مصنوعی و قند نیز مشاهده می‌شود.
درحالیکه کارشناسان اظهار داشتند این مطالعه نمی‌تواند تایید کننده نقش مصرف نوشابه در افزایش خطر مرگ باشد، اما یافته‌های بدست آمده در راستای اقدامات عمومی برای کاهش مصرف نوشابه است.


دکتر «نیل مورفی» یکی از محققان این مطالعه از آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان گفت: یافته‌های بدست آمده در مورد نوشابه‌های حاوی قند تاکیدی بر ضرورت کاهش مصرف این نوع نوشیدنی و جایگزین کردن آن با نوشیدنی‌های سالم‌تر است.


به گفته وی لازم است تحقیقات بیشتری در مورد مکانیزم تاثیرگذاری شیرین‌کننده‌های مصنوعی بر سلامت انجام شود.
محققان اظهار داشتند: در این بررسی اطلاعات ۴۵۰ هزار نفر که ۷۰ درصد آنان زن بودند از ۱۰ کشور اروپایی مورد مطالعه قرار گرفت. میانگین سنی آنان ۵۰ سال بوده که در فاصله سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۰ به این تحقیقات ملحق شده و مدت ۱۶ سال تحت کنترل قرار گرفتند. در این بازه زمانی بیش از ۴۱ هزار و ۶۰۰ مورد فوتی گزارش شد.


به گزارش روزنامه گاردین، محققان با در نظر گرفتن جنبه‌های مختلف سبک زندگی از قبیل ورزش کردن، استعمال سیگار، وزن و نوع نوشیدنی مصرفی و تغذیه در این افراد دریافتند که در مدت زمان انجام این مطالعه ۹.۳ درصد از افرادی که در ماه کمتر از یک لیوان نوشابه مصرف کرده‌اند فوت کردند درحالیکه این آمار در افرادی که روزانه دو بار یا بیشتر از این نوع نوشیدنی مصرف می‌کنند ۱۱.۵ درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha