سلامت نیوز :  آمنه قربانی اسیدپاشی گفت: برای درمان نه تنها در ایران بلكه به اسپانیا و آمریكا رفته‌ام. تاكنون هیچ درمانی برای چشم من در دنیا اعلام نشده است، 2 میلیون یورو را هم نه برای درمان بلكه برای گذشت از قصاص مجید و تضمین زندگیم می‌خواهم چه درمان بشوم چه نشوم.

آمنه بهرامی، قربانی اسیدپاشی در گفت و گو با فارس افزود: شما با برخی پزشكان ایرانی مصاحبه كرده اید و آنها اعلام كرده اند كه به روش پیوند قرنیه و سلولهای بنیادین امكان درمان چشم من وجود دارد در حالی كه چشم من اصلاً شبكیه ندارد و اكنون هر دو چشم من تخلیه شده است.

وی گفت: من 8 سال پیش در آبان 83 دچار این حادثه شدم و در 6 ماه اول كه هنوز قرنیه چشم من سالم بود بحث پیوند قرنیه مطرح بود كه انجام نشد بعد از آن چون پزشكان ایرانی اعلام كردند كه چشمان من در ایران درمان نمی‌شود از طریق شورای عالی پزشكی به اسپانیا اعزام شدم.

وی افزود: چشم چپ من كه قبل از اعزام در ایران تخلیه شد و برای درمان چشم راست به اسپانیا اعزام شدم. در آنجا همین موضوع درمان از طریق سلولهای بنیادی برای من اجرا شد و 2.5 سال توانستم بینایی ام را به دست آورم اما بعد از آن دوباره نابینا شدم و دوبار دیگر عمل سلولهای بنیادین را برای من انجام دادند كه در نهایت موفقیت آمیز نبود و چشم چپ من نیز تخلیه شد.

آمنه گفت: من اعلام كردم كه 2 میلیون یورو را برای تضمین آینده و زندگی‌ام می‌خواهم نه برای درمان و فقط در این صورت از قصاص مجید می گذرم چه درمان بشوم و چه نشوم، اكنون هم به دلایل واهی قصاص را به تعویق انداخته‌اند، البته گفته‌اند قصاص هفته آینده اجرا می شود كه امیدوارم اجرا شود.

وی ادامه داد: البته در مورد درمان با سلول‌های بنیادی فرد دیگری به نام رسول هست كه شبكیه چشمش سالم است و گفته‌اند از این طریق در ایران درمان می‌شود و منتظرم جواب درمان او را ببینم تا شاید من هم بتوانم از این طریق درمان شوم اما حالا نمی‌توانم موش آزمایشگاهی پزشكان باشم.

وی گفت: من برای درمان چشمم به خیلی كشورها از جمله اسپانیا و آمریكا رفته‌ام و هنوز جوابی نگرفته‌ام حالا اگر مسئولان بیمارستان فارابی در این مورد حرفی برای گفتن دارند به آنجا هم مراجعه می‌كنم اما 2 میلیون یورو را برای درمان نمی‌خواهم و چه درمان بشوم و چه نشوم این پول را برای گذشتن از قصاص مجید و تضمین آینده زندگیم می‌خواهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha