در حالیکه پیش از این سید جواد حسینی سرپرست سابق وزارت آموزش‌وپرورش از پیش‌بینی عضویت ۱۰۰ هزار معلم در طرح تمام‌وقت خبر داده بود اما طبق آخرین آمار "۲۳ شهریور" تاکنون تعداد ابلاغ‌های صادر شده ۱۲۶۲۳ نفر است.

سلامت نیوز: در حالیکه پیش از این سید جواد حسینی سرپرست سابق وزارت آموزش‌وپرورش از پیش‌بینی عضویت ۱۰۰ هزار معلم در طرح تمام‌وقت خبر داده بود اما طبق آخرین آمار "۲۳ شهریور" تاکنون تعداد ابلاغ‌های صادر شده ۱۲۶۲۳ نفر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، آنگونه که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش از جمله سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش مطرح کردند، قرار بود تا اول مهر برای بیش از 100 هزار نفر از معلمان حکم تمام‌وقت صادر شود.

او در تاریخ 7 مرداد 98 گفته بود: "هم‌اکنون برای‌ 10 هزار معلم حکم تمام وقت صادر شده است و پیش‌بینی می‌کنم تا اول مهر برای بیش از 100 هزار نفر از معلمان حکم تمام وقت بخورد و این تعداد از معلمان در طرح معلم تمام وقت مشارکت کنند، این اولین بار است این موضوع را اعلام می‌کنم و از این طریق 650 هزار ساعت حق‌التدریس پُر می‌شود."

هم‌اکنون آمار تفکیکی استان‌ها در بحث صدور احکام معلم تمام وقت که از سوی آموزش‌وپرورش منتشر شده است، نشان می‌دهد که تاکنون تعداد ابلاغ‌های صادر شده 12623 نفر و ابلاغ‌های تایید شده 11231 نفر است.

با توجه به اینکه حدود یک هفته  دیگر نیز سال تحصیلی آغاز می‌شود بعیداست که آمار معلمان تمام وقت به 100 هزار نفری که پیشتر مسئولان اعلام کرده بودند، برسد.

در همین رابطه حجت‌الله بنیادی پژوهشگر مسائل آموزش‌وپرورش به تسنیم گفت: نگاهی به سوابق و مصوبه شورای حقوق و دستمزد  در مورد طرح تمام وقت شدن معلمان، حاکی از تقسیم مشاغل دبیری و هنر‌آموزی به دو گروه "دبیری و هنر آموزی 30 ساعت تدریس موظف در هفته" و "دبیری و هنرآموزی 24 ساعت تدریس موظف در هفته" است، این طرح که هدف اصلی آن رفع بخشی از کمبود شدید معلم است، مقدمه‌ای برای افزایش ساعات تدریس موظف معلمان از 24 ساعت به 30 ساعت در هفته است که البته مغایر با قانون مدیریت خدمات کشوری، دیگر اسناد بالادستی و اجحاف در حق معلمان است.

وی گفت: با وجود تلاشی که برای ترغیب معلمان جهت عضویت در این طرح  صورت گرفت، آمار منتشر شده نشان‌دهنده استقبال اندک معلمان و به نوعی شکست  این طرح است، بر مبنای آخرین آمار که در 23 شهریور 1398 منتشر شد،  مشمولین این طرح  کمتر از 13 هزار نفر(12643 نفر)  هستند. این در حالی است که مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش آمار مشمولین را طرح در سال تحصیلی 97-98، 54 هزار نفر و پیش‌بینی سال تحصیلی جدید (99-1398)  را حدود 100 هزار نفر اعلام کرده‌اند.

بنیادی ادامه‌داد: این طرح که تا کنون با عناوین "طرح تمام وقت شدن معلمان"، "ساماندهی ساعات غیرموظف معلمان»"یا با ادبیات سازمان اداری و استخدامی "برقرای فوق العاده ویژه برای مشاغل دبیر و هنرآموزی 30 ساعت تدریس موظف در هفته"  معرفی شده است، ناقض عدالت در نظام پرداخت و برهم‌زننده نظام برنامه‌ریزی منابع انسانی است. طرح تدریس تمام‌وقت معلمان به هر شکلی که توجیه و تبلیغ شود نشان‌دهنده ضعف مفرط در برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش و توسل به راهکارهای ناصحیح برای رفع این مشکل در این زمینه است.

وی گفت: نظارت ضعیف کمیسون آموزش و تحقیقات بر  اجرای  قانون، برنامه‌ها و عملکرد آموزش‌و پرورش به ویژه در خصوص استقرار نظام پرداخت و برقراری الگوی جبران خدمات و تأمین رفاه نیروی انسانی در خور منزلت فرهنگیان، سبب شده معلمان هر روز با شرایط نامناسب‌تری  در زمینه معیشت و انگیزه شغلی  مواجه شوند. با نظارت قوی مجلس شورای اسلامی می‌توان امیدوار شد آموزش‌و‌پرورش و سازمان اداری و استخدامی به جای اصرار بر اجرای طرح‌های  ناصحیح و مغایر با قانون، تلاش و اهتمام خود را برای اجرای قانون و اهداف سند تحول بنیادین متمرکز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha