نزاع و درگیری یکی از مصادیق خشونت در جامعه است که به دو بخش نزاع دسته جمعی و نزاع فردی تقسیم میشود .وی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۲۰۰ مورد نزاع جمعی و فردی در استان گزارش میشود که اغلب این نزاع‌ها در بین جوانها و نوجوانها بر مسائل گاه خیلی جزئی و کم اهمیت اتفاق می‌افتد که در بعضی موارد متاسفانه منجر به قتل میشود .

رشد ۵۳ درصدی نزاع جمعی در خراسان رضوی طی یک ماه

سلامت نیوز: نزاع و درگیری یکی از مصادیق خشونت در جامعه است که به دو بخش نزاع دسته جمعی و نزاع فردی تقسیم میشود .وی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۲۰۰ مورد نزاع جمعی و فردی در استان گزارش میشود که اغلب این نزاع‌ها در بین جوانها و نوجوانها بر مسائل گاه خیلی جزئی و کم اهمیت اتفاق می‌افتد که در بعضی موارد متاسفانه منجر به قتل میشود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همدلی، به گفته وی ، عدم تاب آوری، پایین بودن آستانه صبر و تحمل بویژه در فصل گرما ، اعتیاد ، مسائل خانوادگی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، آلودگی هوا و اختلالات روحی روانی را از مهم ترین علل افزایش نزاع و درگیری در استان برشمرد.


وی ادامه داد: کلیپ‌های ترویج خشونت در شبکه‌های اجتماعی، مصرف مشروبات الکلی، روان گردان ، فرهنگ رانندگی، رعایت نکردن حقوق یکدیگر و کمرنگ شدن معنویت نیز در افزایش خشونت جامعه نقش بسزایی دارند.


رییس پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نقش معنویت در پیشگیری از خشونت‌ها گفت: در ماههای محرم ، صفر و رمضان شاهد کاهش چشمگیر جرائم در جامعه هستیم . سرهنگ بوستانی افزود: عده ای بر این باورند که با خشونت و زور می‌توانند به اهدافشان برسند، اما بدانند که با خشونتگران برخورد جدی خواهد شد.


وی نگرش کارشناسانه، ریشه یابی و فرهنگ سازی را از راهکارهای پیشگیری و کاهش خشونت در جامعه عنوان کرد. وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس در این زمینه گفت: در کلانتری‌ها مشاور اجتماعی قرار داده ایم تا با نگاه مشاوره ای و فعالیت مددکاران اجتماعی در نزاع و درگیری‌ها مسئله به صورت ریشه ای حل و فصل شود.


رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی ادامه داد: بررسی آماری پیرامون نزاع‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد تا مشخص شود بیشتر آسیب‌ها در چه طیف سنی و با چه انگیزه ای و در کدام مناطق و با چه سطح فرهنگ و قومیتی رخ می‌دهد .


وی در پایان گفت : طرح نگهبانان محله و حضور آشکار آنان در کنار نیروهای پلیس در مراکزی مانند بانکها و .... از عوامل بازدارنده خشونت در جامعه به شمار می‌رود.به گفته وی، حضور یک نگهبان آموزش دیده تاثیر مثبت در کاهش و جلوگیری از جرائم دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha