مسئول پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی گفت: وضعیت اعصاب در کشور‌ها یک مسئله نسبی است و من در زمینه وضعیت اعصاب در ایران هیچ نظری ندارم، زیرا آمار خاصی در این خصوص وجود ندارد و در ایران هیچ محققی در این زمینه کار علمی نکرده است، اما به طور کلی در دنیا ۲۵ درصد از بار بیماری‌ها مربوط به موضوع اعصاب است.

25 درصد از بار بیماری ها در دنیا مربوط به اعصاب است

سلامت نیوز: مسئول پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی گفت: وضعیت اعصاب در کشور‌ها یک مسئله نسبی است و من در زمینه وضعیت اعصاب در ایران هیچ نظری ندارم، زیرا آمار خاصی در این خصوص وجود ندارد و در ایران هیچ محققی در این زمینه کار علمی نکرده است، اما به طور کلی در دنیا ۲۵ درصد از بار بیماری‌ها مربوط به موضوع اعصاب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ مجتبی زارعی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت ششمین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز ایران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در همایش امسال استادان حوزه نقشه برداری مغز به عنوان مهمان در این کنگره شرکت می‌کنند. یکی از اهداف برگزاری همایش نقشه برداری مغز، تبادل تجربیات است؛ ما توانستیم بودجه‌ها را برای تحقیقات در زمینه نقشه برداری مغز از مراکز تحقیقاتی خارج از کشور جهت پژوهش دریافت کنیم و دانشجو و استادان را برای دوره‌های میان مدت به خارج از کشور اعزام کنیم.

مسئول پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی ادامه داد: خوشبختانه حوزه نقشه برداری مغز در کشور از رشد و پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و ما امیدواریم کار‌های پژوهشی بهتری را در این زمینه انجام دهیم.

وی تاکید کرد: امروزه زنان فعالیت زیادی در بخش‌های مختلف کشور دارند به همین دلیل سمپوزیومی برای اولین بار در حاشیه همایش نقشه برداری مغز، تحت عنوان نقش زنان در علوم اعصاب برگزار می‌شود.

مسئول پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی اضافه کرد: امروزه زنان باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند تا بدون در نظر گرفتن جنسیت مدیر ارشد خود بتوانند کار‌ها را به بهترین نحو انجام دهند.

وی ادامه داد: امروزه تحقیقات گسترده‌ای در زمینه بیماری‌های مختلفی مانند آلزایمر، پارکینسون، ام اس انجام شده است. نقشه برداری مغز به نوعی یک تکنولوژی محسوب می‌شود و برای تمام گروه‌های هدف مانند بیماران افسرده یا افرادی دچار اختلالات روانی هستند موثر هستند.

زارعی بیان کرد: نقشه برداری مغز برای تمام گروه‌های پزشکی از جمله رادیولوژیست‌ها جهت تشخیص بیماری‌های مختلف موثر است و این کار از طریق فعل و انفعالات و امواج مغز انجام می‌شود . بررسی‌ها نشان می‌دهد نقشه برداری مغز مانند بسیاری از روش‌های تصویر برداری و تشخیصی، ضرری برای این عضو حیاتی ندارد.

مسئول پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی تاکید کرد: استفاده بیش از حد از روش‌های تصویربرداری مانند ام. آر. آی و سی. تی. اسکن به دلیل سیستم بیمارگونه بهداشت در کشور است و این موضوع ریشه در آموزش و تربیت رزیدنت‌ها همچنین نوع اداره بیمارستان‌های کشور دارد به همین دلیل گا‌هی دیده می‌شود که پزشک کار‌های تشخیصی را بدون ضرورت و بیش از نیاز به بیمار خود تجویز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha