عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از عدم پرداخت سرانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: از سال ۶۹ تا کنون وزارت بهداشت سرانه درمان را پرداخت نکرده است.

سرانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی در جیب وزارت بهداشت/از سال ۶۹ تاکنون سرانه درمان پرداخت نشده

سلامت نیوز: عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی از عدم پرداخت سرانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: از سال ۶۹ تا کنون وزارت بهداشت سرانه درمان را پرداخت نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز، اکبر شوکت در گفتگو با مهر در مورد سرانه درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: هر سال نمایندگان مجلس برای ۴۳میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی سرانه درمان در نظر می گیرند و از سال ۶۹ که قانون الزام به تصویب رسیده تا کنون وزارت بهداشت حتی یک ریال به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده و در مجموع حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می شود و سؤال اینجاست که سرانه درمان ۴۳ میلیون بیمه شده کجاست؟

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: موضوع سرانه درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی را بارها مطرح و تذکر داده ایم اما نتیجه ای در بر نداشته و همچنان وزارت بهداشت از پرداخت آن طفره می رود.

وی ادامه داد: آقای نمکی که زمانی به نحوه اجرای طرح تحول سلامت انتقاد می کردند، الان که وزیر بهداشت شده اند نباید به گونه ای باشد که افرادی که طرح را اجرا کردند مدیریت کنند و او قرار بود طرح را مدیریت کند و نظام ارجاع و پزشک خانواده که پایه های اصلی طرح تحول بودند کاملا فراموش شد و تمام منابع طرح تحول صرف هتلینگ بیمارستانها و افزایش درآمد پزشکان جراح شد، قرار بود تغییراتی داده شود اما متاسفانه شاهد هیچگونه اقدامی در این خصوص نبودیم.

به گفته شوکت، چنانچه سهم درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی پرداخت شود ارائه خدمات و وضعیت پرداخت مطالبات مراکز درمانی بهتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha