اخیر تبلیغاتی برای درمان صرع با داروی تولید داخل انجام می شود که سازمان غذا و دارو، هیچ گونه مجوزی برای آن صادر نکرده است.

پشت پرده داروی درمان صرع/ واکنش سازمان غذا و دارو

سلامت نیوز: اخیر تبلیغاتی برای درمان صرع با داروی تولید داخل انجام می شود که سازمان غذا و دارو، هیچ گونه مجوزی برای آن صادر نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، بیماران مبتلا به صرع و کسانی که دچار تشنج های شدید می شوند، همواره می بایست تحت مراقبت های دارویی باشند.

داریوش نسبی طهرانی مدیرعامل انجمن صرع ایران، از دارو به عنوان درمان اصلی بیماران مبتلا به صرع نام برد و گفت: در بحث درمان بیماران مصروع، دو مسئله وجود دارد. نخست، اینکه دارو وجود داشته باشد و مسئله دوم، در دسترس بودن دارو است. البته زمان دسترسی به دارو می‌تواند برای بیماران مصروع، حیاتی و آسیب زننده باشد. یعنی اگر به موقع و در زمان کوتاه، به دارو دسترسی نداشته باشند، می‌تواند برای آنها خطرناک باشد.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور، افزود: وابستگی این بیماران به دارو بالاست و نمی‌توان به یکباره داروی آنها را تغییر داد.

درمان های دارویی این دسته از بیماری های خاص که هزینه زیادی دارد، بعضا باعث می شود عده ای بخواهند از این امکان برای کسب درآمد سواستفاده کنند. به طوری که اخیرا، شاهد تبلیغ یک قلم داروی گیاهی تولید داخل هستیم که عنوان می شود این دارو برای درمان صرع و کنترل تشنج، مفید است.

بهتر است به قسمت هایی از تبلیغات این داروی گیاهی توجه کنید: «اگر از درد کشیدن عزیزان و دوستان در برابر بیماری صرع و تشنج رنج می برید،
اگر از مراجعه های مکرر به مراکز درمانی خسته شده اید؟ نگران نباشید ما برای شما داروی منحصر به فرد و کاملا ارگانیک را پیشنهاد می کنیم که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانسته تعداد کثیری از بیماران مبتلا به صرع و تشنج بسیار شدید را درمان کند.

این کپسول که کاملا گیاهی و ارگانیک بوده و بدست توانمند متخصصان ایرانی ساخته شده توانسته جامعه پزشکی را به شوک وا دارد. و در درمان قطعی و تدریجی صرع و تشنج حاد بسیاری از بیماران موثر واقع گردد. این دارو در تقویت حافظه، درمان آلزایمر، تقویت قوای جسمی و بالا بردن سطح یادگیری بسیار تاثیر گذار بوده و هست.»

در همین حال، سازمان غذا و دارو نسبت به این تبلیغات واکنش نشان داده است.

مهناز خانوی مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، تولید و عرضه  این محصول هیچ گونه مجوزی از سازمان غذا و دارو ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha