سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 27951
سلامت نیوز : محققان اسپانیایی آزمایش خون 435 پوندی را ابداع كرده اند كه به گفته آنها می تواند با دقتی بالا طول تلومرهای فرد، بخشی از DNA كه گفته می شود با طول عمر در ارتباط است را اندازه گیری كند.
به گزارش مهر؛ تلومرها بخشهایی از DNA به شمار می روند كه پوشاننده بخشهای انتهایی كروموزومها بوده و از آنها در برابر آسیبها و كاهش عملكرد سلولی متناسب با بالا رفتن سن محافظت می كند. گفته می شود هرچه طول تلومرها كوتاهتر باشد سرعت سالخوردگی در افراد سریعتر می شود.
شركتی اسپانیایی با نام LifeLength با توجه به این رویداد آزمایش تجاری با نام "تست مرگ" ارائه كرده كه می تواند مدت طول عمر افراد را تعیین كند. به گفته "ماریا بلاسكو" از مركز ملی تحقیقات سرطان در اسپانیا در مادرید دانستن اینكه آیا طول تلومرهای انسان نسبت به سن وی در اندازه عادی است یا نه می تواند میزان سلامت انسانها را تعیین كرده و سن فیزیولوژیكی آنها را پیش از اینكه بیماری ها خود را نشان دهند، اعلام كند.
انتظار می رود این تست خون در سراسر اروپا، انگلستان و آمریكا با استقبال زیادی مواجه شود زیرا بسیاری از انسانها هستند كه مشتاقند حدود زمان مرگ طبیعی خود را بدانند. در كنار این اطلاعات، این تست خون به افراد كمك می كند رفتارهای سالم و بهداشتی را در زندگی پیش بگیرند، رژیم غذایی خود را بهبود بخشیده و از میزان استرس زندگی بكاهند.
بر اساس گزارش تلگراف، با استفاده از این تست می توان كوچكترین اختلافات میان طول تلومرها را تعیین كرد و با استفاده از تكنیكی بسیار سریع و ساده اطلاعات به دست آمده را تحلیل و بررسی كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha