شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 279572

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد به تشریح خواص درمانی گلاب پرداخت و از آن جمله به رفع نفخ معده و حتی مشکل بی‌خوابی در افراد اشاره کرد.

رفع بی‌خوابی شب با مصرف گلاب

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد به تشریح خواص درمانی گلاب پرداخت و از آن جمله به رفع نفخ معده و حتی مشکل بی‌خوابی در افراد اشاره کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر «سید کاظم کاظمینی» ، با اشاره به تاثیر گلاب در درمان سردرد،  اظهار کرد: مصرف یا بوییدن گلاب به دلیل تقویت سیستم عصبی، در درمان بسیاری از سردردها کاربرد دارد و به هنگام شب، برای رفع بی‌خوابی مفید است.


وی تاثیر گلاب در کاهش خستگی را از دیگر کاربردهای آن برشمرد و گفت: علاوه بر این مزایا، بوی این فرآورده گیاهی برای قلب و مغز مفید، آرام‌بخش و تسکین‌دهنده است.


به گفته وی، افرادی که دچار علائم گرمی ناشی از استرس، عصبانیت زیاد، بی‌خوابی، گرمی مزاج پایه، مصرف گرمی‌ها، مواجه با فصول یا ساکن در مناطق گرمسیر هستند، با مصرف گلاب یا شستشوی بدن با گلاب تسکین می‌یابند.


این متخصص طب ایرانی در ادامه گلاب را ماده‌ای مفید برای معده و دهانه این عضو دستگاه گوارشی عنوان کرد و گفت: گلاب می‌تواند در رفع نفخ یا ریفلاکس معده مؤثر عمل کند.


وی ادامه داد: از سوی دیگر گلاب برای مجاری هوایی و ریه‌ها نیز مفید است و به عنوان نرم‌کننده و لینت‌دهنده مجاری هوایی و حلق و گلو استفاده می‌شود.


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: غرغره کردن گلاب بر کاهش التهابات و سرخی حلق، لوزه‌ها و حنجره تاثیر مثبتی دارد و همچنین برای تقویت لثه و حتی بهبود آفت‌های دهان کاربردی است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha