شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 279577

داشتن مو هایی پرپشت یکی از رازهای زیبایی در خانم ها است. برای ضخیم شدن مو های تان نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نیست و با طب سنتی می توانید مو هایی پرپشت و ضخیم داشته باشید.

راهکارهای طب سنتی برای ضخیم شدن مو

سلامت نیوز: داشتن مو هایی پرپشت یکی از رازهای زیبایی در خانم ها است. برای ضخیم شدن مو های تان نیازی به استفاده از داروهای شیمیایی نیست و با طب سنتی می توانید مو هایی پرپشت و ضخیم داشته باشید.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت نبض ما، در ادامه به برخی گیاهان دارویی که به ضخیم شدن موها کمک می کند اشاره می کنیم.

 

استفاده از حنا برای ضخیم شدن مو

حنا به طور معمول برای رنگ آمیزی مو است، اما همچنین کارهای شگفت انگیزی برای سلامت کلی موهای شما انجام می دهد. حنا دارای خواص ضد باکتری، ضد میکروبی و خواص رطوبتی است. حنا چربی های اضافی پوست سر را می گیرد و مانع از مسدود شدن آن می شود. همچنین سطح PH پوست سر را تنظیم کرده و آسیب ها را درمان می کند.

 

روغن براهمی برای ضخیم شدن مو

براهمی در قالب روغن و یا پودر در دسترس است و برای جلوگیری از ریزش مو و ایجاد موهای ضخیم تر مورد استفاده قرار می گیرد. ماساژ سر با روغن برهمی، باعث کاهش استرس و در نتیجه کاهش ریزش مو می شود. همچنین برهمی می تواند پوست سر را تغذیه کرده و رشد مو را افزایش دهد.

 

رازک برای ضخیم شدن مو

رازک بعنوان یک گیاه محرک برای رشد مو شناخته شده است. رازک در قالب روغن استفاده می شود و برای ضخیم تر کردن مو موثر است. همچنین به عنوان یک ضدعفونی کننده طبیعی هم شناخته می شود. از دیگر خواص رازک می تواند به بهبود جریان خون نیز اشاره کرد.

 

اسطوخودوس برای ضخیم شدن مو

اسطوخدوس بخاطر عطر خوبش از دیگر گیاهان، متمایز است. اسطوخودوس برای مراقبت از مو بخاطر خواص ضد التهابی و ضد میکروبی اش مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این گیاه ضد حشرات است که می تواند از ریزش موی ناشی از شپش جلوگیری کند.

 

بذرکتان برای ضخیم شدن مو

بذرکتان حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب است که برای موهای شما ضروری است، همچنین شامل آنتی اکسیدان است که برای خلاصی از شر رادیکال ها به شما کمک می کند.

 

ریشه شیرین بیان برای ضخیم شدن مو

ریشه شیرین بیان حاوی سدیم تریترپن اسپانونیس، گلیکوسید و فلاونوئید است که پوست سر را تغذیه می کند و هر گونه آسیب هایی را که ممکن است به علت عفونت قارچی ایجاد شده باشد، بهبود می بخشد. همچنین به عنوان یک پاک کننده هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عصاره کامفری برای ضخیم شدن مو

کامفری یکی از بهترین گیاهان برای رشد موهستند و عصاره آن برای بهبود درهم تنیدگی مو مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت مو کمک می کند. کامفری پوست سر را تحریک و آرام می کند و موها را در برابر خشکی و شکستن محافظت می کند.

 

روغن و ژل آلوئه ورا برای ضخیم شدن مو

استفاده از روغن آلوئه ورابه طور مستقیم به مو و پوست سر می تواند به تقویت مو کمک کند و در طول زمان موجب ضخیم شدن آن شود. محصولات تجاری زیادی هستند که حاوی آلوئه ورا می باشند. این محصولات اغلب به شکل ژل و کرم هایی می باشند که به طور مستقیم به پوست سر و مو اعمال می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha