سلامت نیوز : رئیس دانشكده داروسازی تهران گفت: با روند كند و سرعت بسیار پایین تربیت داروسازان در كشور حضور داروسازان بالینی برای تمام بیمارستانهای كشور 100 سال زمان می‌برد.

به گزارش فارس، رسول دیناروند در دومین همایش داروسازی بالینی ایران كه امروز در مركز همایش‌های رازی برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر روند مقاومت‌های دارویی در كشور رو به افزایش است و در این راستا باید داروسازان بیشتری تربیت شوند.

وی افزود: داروسازی ایران راه درازی را طی كرده است ولی با این وجود در حال حاضر تنها 50 نفر در حوزه داروسازی عضو هیئت علمی هستند و اگر با این روند و سرعت پایین داروسازان در كشور تربیت شوند به یك زمان یكصد ساله برای حضور داروسازان بالینی در همه بیمارستانهای كشور نیاز داریم.

دیناورند تصریح كرد: براساس گزارش پزشكان بیمارستانها حضور داروسازان بالینی در بیمارستانها بعد از یك سال اثر بسیار چشمگیری در درمان بیماران ایجاد كرده است.

وی اظهار داشت: خدمات داروسازی بالینی به دلیل اینكه در گذشته ارائه نمی‌شد یك تصور غلط مبنی بر عدم نیاز به این تخصص در مراكز درمانی به وجود آمده است ولی واقعیت این است كه در حال حاضر كشور به داروسازان بسیاری نیاز دارد و باید در یك دوره 20 ساله نیازهای حوزه سلامت در زمینه تربیت داروساز در كشور تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha