سلامت نیوز : رییس انجمن تالاسمی با بیان اینكه از متولیان بهداشت و درمان كشور خواستار توجه بیشتر برای رفع مشكلات بیماران تالاسمی هستیم، گفت: نشست‌های متعددی را با مسوولان وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه برای رفع مشكلات درمانی مبتلایان به تالاسمی برگزار كرده‌ایم و آنان قول‌های مساعدی داده‌اند.

به گزارش ایسنا، ‌دكتر مجید آراسته در مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاسمی، افزود: مسوولان وزارت بهداشت و رفاه قول مساعد د‌اده‌ا‌ند تا طی دو سه هفته آینده مشكلات دارویی بیماران تالاسمی حل شود و سقف بیمه و هزینه‌های پرداختی دارو آنها به حداقل برسد.

وی خاطرنشان كرد: درمان بیماران تالاسمی اهمیت بسیار زیادی دارد، این در حالیست كه در دو، سه سال اخیر با چالش‌هایی در این زمینه روبرو بوده‌ایم.

آراسته با بیان اینكه "اشتغال" یكی از دغدغه‌های بیماران تالاسمی است، گفت: پیش از این توافقاتی را در زمینه اشتغال بیماران تالاسمی با وزارت كار انجام داده بودیم، البته با وجود ادغام وزارتخانه‌ رفاه با وزارتخانه كار امیدواریم در این زمینه نیز به نتایج لازم دست یابیم، چرا كه معمولا بیماران تالاسمی در آزمون‌های استخدامی پذیرفته می‌شوند، اما پس از آن كه برگزار كنندگان آزمون متوجه می‌شوند كه متقاضی كار مبتلا به بیماری تالاسمی است، او را استخدام نمی‌كنند.

رییس انجمن بیماران تالاسمی با اشاره به ضرورت ارایه یكسان خدمات درمانی به بیماران تالاسمی در سراسر كشور، اظهار كرد: در سطح كشور تلاش شده است كه بیماران تالاسمی از درمان خوبی برخوردار باشند و در این جهت اقداماتی مانند استانداردسازی مراكز درمان بیماران تالاسمی موثر است.

وی تصریح كرد: برخورداری تمام بیماران تالاسمی نقاط مختلف كشور از خدمات یكسان درمانی ضروری است و امیدواریم وزارت بهداشت به این مساله توجه بیشتری داشته باشد.

آراسته در پایان تاكید كرد: لازم است خانواده‌های بیماران تالاسمی به پیشگیری توجه بیشتری كنند تا كمتر شاهد تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی باشیم و بدین ترتیب میزان ابتلا به بیماری تالاسمی در سطح كشور به حد منطقی نزدیك شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha