سلامت نیوز :  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تشكیل 2 تیم ویژه امداد هسته‌ا‌ی در 2 استان تهران و اصفهان تا یك ماه آینده برای نخستین‌بار در خاورمیانه خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: تشكیل 2 تیم ویژه امداد هسته‌ا‌ی كه تا یك ماه آینده برای نخستین‌بار در خاورمیانه و در كشور صورت می‌پذیرد براساس تجربه زلزله ژاپن است چرا كه این حادثه اتمی در هیچ كجای دنیا رخ نداده بود و تنها امدادگران در مانورها و در شرایط غیرطبیعی این حادثه را تجربه كرده بودند و بر این اساس جمعیت هلال احمر ایران نیز این تیم‌های ویژه امداد هسته‌ای را در مرحله نخست در 2 استان تهران و اصفهان تشكیل می‌دهد.

وی افزود: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر براساس شاخصه NPC كه همان مخفف كلمات هسته‌ای، بیولوژیكی و شیمیایی است در مرحله نخست تیم‌های ویژه امداد هسته‌ای (N) و در مراحل بعدی تیم‌های ویژه امداد بیولوژیكی (P) و شیمیایی (C) را برای ارائه خدمات امدادی در این حوادث در كشور تشكیل می‌دهد.

مظفر تصریح كرد: این تیم‌های ویژه امداد هسته‌ا‌ی با فراگیری آموزش‌های لازم كه با توجه به انعقاد قراردادی میان دانشكده مالك اشتر و سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر صورت پذیرفته است، آموزش‌هایی در راستای نحوه ورود به صحنه حوادث هسته‌ایی، چگونگی رفتار با مصدومان هسته‌ا‌یی،‌ انتقال، پاك‌سازی مناطق‌آلوده و راه‌اندازی درمانگاه‌های صحرایی را فرا می‌گیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان كرد: تیم‌های ویژه امداد هسته‌ا‌یی هلال احمر در2 گروه 20 نفره و در مجموع 40 نفر تا یك ماه آینده در كشور تشكیل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha