سلامت نیوز : یك عضو انجمن اندودنتیست‌های ایران گفت: درمان پالپ زنده تا حدودی جنبه پیشگیرانه دارد چون باعث می‌شود بافت دندانی بیشتر حفظ شود.

دكتر علیرضا عدل در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روش درمان پالپ زنده گفت: درمان پالپ زنده به تازگی در رشته اندودنتیكس (درمان ریشه) مطرح شده است چرا كه دندانپزشكان با استفاده از این روش تلاش می‌كنند از گسترش التهاب به قسمت‌های عمیق ریشه جلوگیری كنند. بدین ترتیب بیمار به درمانهای پیشرفته‌تر نیاز پیدا نمی‌كند.

وی گفت: با توجه به مطرح شدن مفاهیم جدیدی درعلم پزشكی و پیشرفت‌های زیاد ایران در این علوم، انجمن‌های تخصصی می‌توانند تحولات پزشكی را در برنامه‌های آموزشی دانشگاهی بگنجانند.

این اندودنتیست افزود: انجمن‌های پزشكی در حوزه سیاست گذاری مشاركت بسیار كمی دارند. فعالیت انجمن‌ها مانند سازمان‌های مردم نهاد به برگزاری كنگره‌ و نشست محدود شده است.

وی اظهار كرد: متخصصان دندانپزشكی در زمینه آموزش دندانپزشكی عمومی و تخصصی، مشاركت كنند. رشته‌های علوم پزشكی براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شود این در حالیست كه از سویی مصوبات این شورا مربوط به دهه‌های قبل است و از سوی دیگر ایران در سالهای اخیر در زمینه علوم پزشكی پیشرفت‌های جدیدی داشته و مفاهیم جدیدی در علوم پزشكی مطرح شده است. در این شرایط انجمن‌های تخصصی می‌توانند برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها را به‌روز و پروتكل‌های آموزشی را تصحیح كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha