جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان‌های شهید محمدی و خلیج‌فارس بندرعباس از خارج کردن ۲۷ توده (میوم) کوچک و بزرگ از رحم دختر ۳۹ ساله در بندرعباس خبر داد.

پزشکان ۲۷ توده را از رحم دختر ۳۹ ساله بندرعباسی خارج کردند

سلامت نیوز:جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان‌های شهید محمدی و خلیج‌فارس بندرعباس از خارج کردن ۲۷ توده (میوم) کوچک و بزرگ از رحم دختر ۳۹ ساله در بندرعباس خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر آمنه رنجبر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: بیمار به دلیل درد و خونریزی میوم مزمن که سال‌ها از آن رنج می‌برد به بیمارستان مراجعه می‌کند؛ که پس از بررسی تعداد زیادی توده (میوم) کوچک و بزرگ که بزرگ‌ترین آن به ۸ سانتی می‌رسید، گزارش شد؛ و بیمار کاندید جراحی در بیمارستان شد.


وی افزود: این عمل جراحی که به‌صورت عمل باز صورت گرفت و ۳ ساعت به طول انجامید؛ به دلیل گسترش میوم ها و درد و خونریزی احتمال خارج کردن رحم وجود داشت لذا با توجه به بار روانی این موضوع برای بیمار و خانواده وی و اینکه بیمار مجرد بود؛ تیم جراحی تمام سعی خود را برای حفظ رحم بیمار انجام داد تا درنهایت عمل با حفظ رحم بیمار با موفقیت صورت گرفت.


این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به میوم های خارج‌شده از شکم بیمار بیان کرد: میوم های خارج‌شده از شکم بیمار شامل ساب موکوزال، اینترامورال و ساب سروزال بودند، که هر یک از این نوع میوم ها با توجه به ساختارشان در نقاط مختلف رحم رشد می‌کنند.
رنجبر خاطرنشان کرد: بیمار پس از عمل به مدت ۳ روز در بخش بستری، تحت نظر بود و با شانس باروری در زندگی زناشویی و با خوشحالی و رضایت خانواده از بیمارستان مرخص شد.


وی تصریح کرد: میوم ها ازجمله توده‌های خوش‌خیم در رحم هستند و معمولاً در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند، و در صورت علامت‌دار بودن و عدم پاسخ به درمان‌های دارویی با توجه به‌اندازه و موقعیت، ممکن است نیاز به خروج آن‌ها به‌تنهایی و یا حتی با برداشت رحم همراه شود.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha