یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 282928

در این مطلب با علل بروز عفونت‌های دندانی و روش‌های درمان آن از طریق طب سنتی آشنا می‌شوید

درمان عفونت‌های دندانی با طب سنتی

سلامت نیوز:در این مطلب با علل بروز عفونت‌های دندانی و روش‌های درمان آن از طریق طب سنتی آشنا می‌شوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر  درباره درمان عفونت دندانی با طب سنتی اظهار کرد: یکی از عواملی که می‌تواند موجب استرس و مشکلات روانی فرد شود درد دندان‌هاست.

عفونت و پوسیدگی دندان‌ها به دلیل خرابی‌های ریشه دندان یا لثه‌ها است که آسیب دیده‌اند.  پوسیدگی دندان‌ها و رسیدن آن به عصب و ریشه موجب عفونت لثه‌ها یا شکستگی آنها می‌شود. ممکن است گاهی این شکستن‌ها به دلیل باز کردن پسته،  بادام،  گردو،  فندق اتفاق بیفتد که با به وجود آمدن این نوع عارضه، باکتری‌ها به راحتی به دهان راه پیدا می‌کنند.


وی در ادامه افزود : عامل دیگری که موجب پوسیدگی دندان می‌شود بوی بد دهان است. بیماری آبسه هم می‌تواند در به وجود آمدن این نوع عارضه تاثیر داشته باشد.


متخصص دندان گفت: خوردن غذاهای بیش از حد گرم یا  سرد مانند مواد نشاسته‌ای، قندی می‌تواند به عفونت دندان‌ها کمک کند. از جمله عوارض این نوع بیماری می‌توان به  سردرد،  تب شدید، اضطراب، استرس و تنش‌های عصبی و بی‌خوابی اشاره کرد. عفونت دندان یا همان آبسه زمانی بروز می‌کند که دندان‌ها پوسیده شده و باکتری‌ها به راحتی به لثه‌ها و استخوان‌ها  نفوذ کرده باشند. با وجود این عفونت‌ها، دندان‌ها و لثه‌ها دچار ورم و درد خواهند شد.


وی درباره درمان این نوع عارضه بیان کرد: افراد مبتلا می‌توانند یک حبه سیر خوردکرده در کنار دندانی که درد می‌کند بگذارند یا آب به همراه نمک مخلوط کرده هر شب در دهانشان بچرخانند تا دندان‌هایشان به خوبی ضدعفونی شود. معمولاً به دلیل دردی که فرد مبتلا تحمل می‌کند، وی دچار بیماری‌های روانی و عصبی می‌شود که بهتر است فرد مبتلا سنبل‌الطیب یا بابونه یا اسطوخودوس مصرف کند. به طور کلی درد دندان‌ها  ممکن است موجب یک فوریت پزشکی شود که  فرد باید فوراً به پزشک مربوطه مراجعه کند.


متخصص دندان تاکید کرد: افراد  می‌توانند از طب سنتی برای رفع درد دندان‌های خود استفاده کنند اما اگر پوسیدگی و عفونت شدت داشته باشد فرد مبتلا باید فوراً به پزشک مراجعه کند تا بیماری به سرطان تبدیل  نشود. استفاده از میخک برای درمان دندان‌ها بسیار مفید است. برای رفع دندان درد مخلوط میخک، بابونه و عسل  هم می‌تواند تاثیر بسزایی بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha