سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 283054

خام گیاه خواری شاید دارای ارزش غذایی باشد اما سبزی هایی هم وجود دارد که پختن آن ها، باعث افزایش ارزش غذایی شان می شود.برای پخت بیشتر سبزیجات، توصیه ها بر این است که آن ها را بخارپز یا با چربی هایی مانند روغن کتان، روغن زیتون و ... طبخ کنید.

گیاهانی که باید به صورت پخته مصرف شود

سلامت نیوز:خام گیاه خواری شاید دارای ارزش غذایی باشد اما سبزی هایی هم وجود دارد که پختن آن ها، باعث افزایش ارزش غذایی شان می شود.برای پخت بیشتر سبزیجات، توصیه ها بر این است که آن ها را بخارپز یا با چربی هایی مانند روغن کتان، روغن زیتون و ... طبخ کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اضافه کردن چربی های سالم به این سبزیجات، جذب ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ها را در بدن چند برابر می کند:

 گوجه فرنگی

اگر می خواهید از خواص لیکوپن موجود در گوجه فرنگی که یک آنتی اکسیدان با خواص ضد التهابی است، بهره ببرید، آن را بپزید. شما در هنگام مصرف گوجه فرنگی به صورت خام فقط 4 درصد از لیکوپن آن را به بدن می رسانید.لیکوپن موجود در گوجه فرنگی پخته به راحتی جذب بدن می شود.

هویج

سطوح بتاکاروتن که نوعی آنتی اکسیدان است و در بدن تبدیل به ویتامین A می شود، در هویج پخته چند برابر افزایش می یابد. 

اسفناج

حجم اسفناج با پخته شدن کاهش می یابد و شما می توانید مقدار بیشتری از آن را بخورید. اسفناج همچنین دارای اسید فولیک است که به تقویت سیستم عصبی کمک می کند. سطح اسید فولیک اسفناج با پختن این سبزی بیشتر حفظ می شود.

 کلم بروکلیبروکلی

جزو خانواده‌ کلم هاست و خواص آنتی اکسیدانی آن بسیار معروف است. همچنین بروکلی منبع غنی لوتئین و توکوفرول است. این ترکیبات شیمیایی، با کاهش التهاب در رگ های خونی بدن، خطر سرطان را کاهش می دهد. بهترین شیوه برای پخت کلم بروکلی، آب پز و بخارپز کردن آن است که با این شیوه خواص کاروتنوئید، لوتئین و فیتوئن های آن تقویت می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha