در حالی که منابع موثق از کمبود شدید داروی تامیفلو برای درمان آنفلوانزا خبر داده اند اما رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

کمبود شدید دارو برای درمان آنفلوانزا/مرگ یک پزشک بر اثر آنفلوانزا

سلامت نیوز: در حالی که منابع موثق خبری از کمبود شدید داروی تامیفلو برای درمان آنفلوانزا خبر داده اند اما رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد هیچ  کمبودی در این زمینه وجود ندارد.


دکتر محمد مهدی گویا در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، با تکذیب خبر کمبود داروی تامیفلو برای درمان آنفلوانزا گفت:«در حال حاضر هیچ مشکلی در رابطه با کمبود داروی تامیفلو نداریم.»


این در حالی است که امروز از منابع موثق گزارشاتی به دست سلامت نیوز رسیده مبنی بر اینکه احتمالا امسال با طغیان آنفلوانزا روبرو هستیم و موارد شدید ابتلا به این بیماری مشاهده شده است و داروی تامیفلو برای درمان این بیماری به شدت کمیاب شده است و بیمارستان ها با کمبود این دارو روبرو هستند و حتی وزارت بهداشت برای این مسئله نشست اضطراری برگزار کرده است.

همچنین منابع موثق از مرگ دکتر صفوی زاده جراح قلب بر اثر آنفلوانزا خبر داده اند و گفته شده همه بیمارستان ها موارد متعددی از بستری بیماران بر اثر آنفلوانزا را دارند و حتی برخی بیمارستان ها موارد مشکوک به نوع شدید آنفلوانزا را پذیرش نمی کنند و بیماران را به مراکز دیگر ارجاع می دهند.


گفته شده انواعی از بیماری های بسیار شدید تنفسی شبیه به بیماری سارس و مرس نیز مشاهده شده است که نیاز به برنامه ریزی وزارت بهداشت برای مقابله با این نوع بیماری ها را دارد.

گفتنی است هرسال با مواردی از ابتلا به آنفلوانزای فصلی مواجه می شویم و به همین دلیل وزارت بهداشت توصیه به تزریق واکسن آنفلوانزا در زمان مناسب آن می کند.

این بیماری در کودکان و افراد مسن مرگ آور است. امسال هم با مواردی از ابتلا به این بیماری مواجه هستیم و روز گذشته نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مرگ ۲ نفر بر اثر آنفلوآنزا خبر داده است.

همچنین بنا به گزارشات شدت این بیماری نسبت به سال های قبل بیشتر است و برخی بیمارستان ها کمبود داروی تامیفلو را تایید کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha