متخصص بهداشت، تغذیه و رشد كودكان گفت: مصرف شكلات در فصل امتحانات باعث آرامش دانش آموزان در زمان امتحان می شود.

 سلامت نیوز : متخصص بهداشت، تغذیه و رشد كودكان گفت: مصرف شكلات در فصل امتحانات باعث آرامش دانش آموزان در زمان امتحان می شود.
 
سوسن نظری  در گفت و گو با ایرنا افزود: تغذیه مناسب حاوی پروتئین، كربوهیدرات ها، مایعات و مقدار كمی چربی در تحرك، فعالیت بدنی و پیشرفت درسی دانش آموزان اهمیت بسزایی دارد.
وی اظهار داشت: در روزهای امتحان به علت استرس و فشارهای عصبی، معمولا تغذیه دانش آموزان دچار اشكال شده كه روی یادگیری تاثیر می گذارد و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می كند.
نظری ادامه داد: برای پیشگیری از اثرات نامطلوب تغذیه نامناسب و بروز بیماری ها، باید یك برنامه ریزی غذایی درست برای دانش آموزان تنظیم كرد تا عملكرد مغز و یادگیری آنان افزایش یافته و سیستم ایمنی بدن نیز تقویت شود.
وی بهترین راه برای افزایش یادگیری را خوردن صبحانه كافی و مناسب دانست و اظهار داشت: خوردن شیرینی، میوه و آب میوه تازه، شیر، پنیر، مغزها (مثل گردو و بادام)، تخم مرغ و غلات مثل عدسی همراه با كمی چای كه حاوی كافئین بوده، محرك های خوبی برای فعالیت های مغزی دانش آموزان است.
این متخصص بهداشت، تغذیه و رشد كودكان گفت: برخی از والدین بیشتر از نیاز كودك به او صبحانه یا هر وعده غذایی می خورانند كه بیشتر موجب خواب آلودگی و سنگینی دانش آموز می شود در حالی كه هر ماده غذایی را نباید بیش از ظرفیت دانش آموز به كودك خورانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha