سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 284824

از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید.

10 پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

سلامت نیوز: از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، این روزها خانم‌های بسیاری هستند که به علت سبک زندگی و کمبود وقت هیچگاه فعالیت بدنی نداشته و حتی پایشان هم به مکان‌های ورزشی باز نشده است اما بنا به دلایلی بعد از گذشت سال‌ها حالا تصمیم به ورزش کردن گرفته‌اند. در ادامه می‌خواهیم 10 پیشنهاد اساسی برای تازه کارهایی که به فعالیت بدنی روی آورده‌اند داشته باشیم.

قدم اول را بردار
اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید  به صورت منظم ورزش کنید. اگر از ما بپرسید تصمیم گرفتن مهم‌ترین بخش از داشتن فعالیت بدنی است حتما برای خودتان ساعات مشخصی را در نظر بگیرید و به انجام فعالیت بپردازید. این نکته را فراموش نکنید تصمیم به ورزش کردن فقط با داشتن برنامه منظم عملی می‌شود.

 از غار تنبلی‌ات بیرون بیا
همه خانم‌ها با سلیقه‌ها ی گوناگون به دنیا آمده‌اند پس اصلا عجیب نیست اگر شما از باشگاه رفتن خوشتان نیاید. ممکن است شما در شنا یا سنگ‌نوردی یا حتی در ورزش‌های رزمی عالی باشید.

 با هدف‌های کوچک شروع کن
بهترین راه برای رسیدن به هدف‌های بزرگ این است که آن را تبدیل به چندین هدف کوچک کنید. اگر دوست دارید قهرمان  شوید بهتر است ابتدا به این فکر کنید که وزن و ماهیچه‌های خود را به اندازه ایده‌آل برسانید. هدف‌های کوچک، مسیر رسیدن به هدف نهایی را برایتان لذت بخش‌تر خواهند کرد.

 حرکات ترکیبی انجام بده
  حتما برایتان پیش آمده است که انجام یک سری کار تکراری در منزل شما را کسل و خسته کند. در ورزش کردن هم این قانون وجود دارد و شما نباید بگذارید این اتفاق برایتان بیفتد. کافی است در حرکات روزانه خودتان تنوع به خرج دهید و همیشه حرکات تکراری انجام ندهید. شما می‌توانید از ترکیب حرکات چندین نوع ورزش نیز کمک بگیرید .

 با پزشک تان مشورت کنید
اگر یک خانم  بالای ۵۵ ساله هستید و تاکنون به صورت جدی ورزش خاصی نکرده‌اید حتما قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی باید با پزشک تان مشورت کنید.
برای همه تازه کارها نیز توصیه می‌شود جلسه‌های اول به صورت سه جلسه ۱۵ دقیقه‌ای در هفته باشد و سپس آرام آرام به سه جلسه یک ساعتی افزایش یابد.

 منبع سوخت تان را کامل کنید
با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت پس بدن شما باید به عنوان منبع سوخت مواد غذایی کافی را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که وعده‌های غذایی خود را به صورت سه وعده اصلی و دو میان وعده کامل مصرف کنید.

 آب بخورید
با انجام فعالیت ورزشی عضلات همه زنان رشد می‌کند و این عضلات برای رشد احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت. به مدت دو ساعت قبل از ورزش باید 3-2 لیوان آب بنوشید و هنگام تمرین نیز بین هر 20-10 دقیقه باید یک لیوان آب مصرف کنید در غیر این صورت عضلات تان نابود خواهد شد.

 حرکات قدرتی را فراموش نکنید
 اشتباه نکنید حرکات قدرتی مخصوص آقایان نیست. همه عضلات برای قوی شدن نیاز به انجام حرکات قدرتی دارد در حرکات قدرتی می‌توانید از کتل بل‌ها و هالتر ها استفاده کنید یا تمرین‌هایی مثل شنای سوئدی را انجام بدهید.

 لباس ورزشی راحت بپوشید
باشگاه ورزشی سالن مد نیست و اصلا مهم نیست ظاهرتان چگونه باشد هنگام انجام فعالیت ورزشی شما باید کفش و لباس مناسب و راحت داشته باشید و تا حد ممکن آرایش نکنید.
بهترین حالت پوشش هنگام ورزش، پوشیدن لباس‌های لایه لایه است تا بتوانید بعد از گرم کردن لباس‌هایتان را کم کنید و شکل مناسب حرکات را یاد بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکات در ورزش کردن این است که حرکت را درست انجام بدهید.

 از راهنمایی مربیان کمک بگیرید
ورزش کردن به صورت اشتباه نه تنها به سلامتی شما کمک نمی‌کند بلکه ممکن است باعث آسیب زدن به مفاصل شما هم بشود پس به  خانم‌های مبتدی توصیه می‌شود یا در کلاس‌های گروهی شرکت کنند یا در ابتدای کار از مربی‌ها در باشگاه کمک بگیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha