رئیس اداره عملیات و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به بارش سنگین برف در محورهای غرب، جنوب و شمال استان، گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۹۷ حادثه دیده در محورهای مواصلاتی این مناطق امداد رسانی شدند.

نجات۹۷ حادثه دیده در جاده های برفی

سلامت نیوز: رئیس اداره عملیات و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به بارش سنگین برف در محورهای غرب، جنوب و شمال استان، گفت: ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۹۷ حادثه دیده در محورهای مواصلاتی این مناطق امداد رسانی شدند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد محمدی در گفت وگو با ایسنا، نقص فنی خودروها و سنگینی برف را دلیل اصلی در راه ماندن مسافران دانست و افزود: در این مدت۱۴ مورد حادثه واژگونی، سرخوردگی و تصادفات و۲۱مصدوم داشتیم که به مراکز درمانی انتقال یافتند.


وی به مسافران برون شهری توصیه کرد پیش از سفر، وضعیت فنی خودرو را کنترل کنند و در شرایط برف و یخبندان باید سیستم گرمایش خودروها همچنین برف پاک کن ها سالم بوده و رانندگان نیز زنجیر چرخ همراه داشته باشند در حالی که یکی از معضلات جدی امدادرسانان این است که بسیاری از حادثه دیدگان زنجیرچرخ همراه دارند اما طریقه بستن آن را نمی دانند.

محمدی همراه داشتن غذا و آذوقه و داروهای شخصی را برای سفرهای فصل سرما ضروری بیان کرد و ادامه داد: در بسیاری موارد، حادثه دیدگان به داروهای تخصصی مانند دیابت، گوارشی و حتی دیالیزی و سرطانی نیاز دارند اما پایگاه های امداد و نجات جاده ای تنها مجهز به خدمات اوژانسی از جمله امکانات وصل سرم و ... هستند.

رئیس اداره عملیات امداد و نجات هلال احمر اصفهان همچنین به مسافرانی که در جاده های برفی رفت و آمد می کنند توصیه کرد هنگامی که دچار مشکل شدند، خودرو را در گوشه امنی خارج از جاده پارک کرده با شماره تلفن۱۱۲ تماس بگیرند و تا زمان رسیدن امدادگران از خودرو خارج نشوند همچنین از روشن کردن پیک نیک در خودرو خودداری کنند تا دچار گاز گرفتگی نشوند.

وی با اشاره به خروج سامانه های بارشی از استان تاپایان هفته، پیش بینی کرد آمار حادثه دیدگان نیز در آخر هفته کاهش یابد و گفت: با این حال فصل سرما تازه آغاز شده و در آینده نیز شاهد ورود چنین سامانه های بارشی به استان خواهیم بود.

محمدی ۸۰درصد پایگاه های امداد و نجات را مجهز به امکانات و تجهیزات اضطراری دانست و ادامه داد: ۲۰درصد باقی مانده نیز برای استقرار پایگاه درحال تکمیل است و تا زمان راه اندازی کامل، حادثه دیدگان احتمالی به مکان های عمومی مانند امامزاده ها یا مساجد هدایت می شوند و امکانات لازم برای خدمت رسانی به مسافران در راه مانده در این مکان ها فراهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha