مرحله دوم بسته حمایت معیشتی دولت، امشب به حساب ۲۰ میلیون نفر دیگر از مشمولان این طرح واریز می‌شود.

امشب، نوبت واریز مرحله دوم بسته حمایت معیشتی دولت/ اولویت واریزی بسته‌ معیشتی بر چه مبنایی است؟

سلامت نیوز: مرحله دوم بسته حمایت معیشتی دولت، امشب به حساب ۲۰ میلیون نفر دیگر از مشمولان این طرح واریز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مرحله دوم طرح بسته حمایت معیشتی دولت که پس از سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد، ساعت ۲۴ امشب به حساب ۲۰ میلیون نفر دیگر از مشمولان این طرح واریز می‌شود.

با واریز اولین مرحله بسته حمایتی معیشتی دولت، طبق زمانبندی و حتی یک روز زودتر از قول ریاست جمهوری، ساعت ۲۴ امشب دومین مرحله این بسته حمایتی به حساب ۲۰ میلیون نفر دیگر از مشمولان دریافت این طرح واریز می‌شود.

مرحله اول واریز بسته حمایت معیشتی دولت ۲۷ آبان‌ماه به حساب مشمولان واریز شد و قرار است مرحله سوم و پایانی این طرح که برای ۶۰ میلیون نفر یارانه‌بگیر و مشمول در نظر گرفته شده است روز ۲ آذرماه واریز شود.

براساس این طرح قرار است مبلغ مابه التفاوت اصلاح نرخ بنزین به حساب ۶۰ میلیون ایرانی مشمول واریز شود که مبلغ پرداختی بسته حمایت معیشتی به خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۲۰۵ هزار تومان است.

اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که نحوه اولویت‌بندی برای واریز بسته‌ معیشتی بر چه مبنایی استوار است؟ براساس شنیده‌ها مراحل واریز بسته حمایت معیشتی دولت براساس دهک‌های افراد یارانه‌بگیر بوده است به این صورت که در مرحله اول افراد ۳ دهک آخر، در مرحله دوم افراد ۳ دهک میانی و در محله سوم افراد ۳ دهک اول این بسته را دریافت می‌کنند؛ با این‌حال  برخی دیگر معتقدند نحوه واریز بسته‌ حمایت معیشتی براساس محل سکونت و یا نام خانوادگی افراد مشمول است.

قرار است وزارت رفاه به‌زودی نحوه مرحله‌بندی و اولویت واریز بسته حمایتی دولت به همراه دیگر سؤالات رایج را در اطلاعیه‌ای اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha